غنی: طالبان برای به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح آتش‌بس را بپذیرد

رییس‌جمهور افغانستان از طالبان خواست برای حفاظت از غیرنظامیان، جلوگیری از خشونت و رویدادهای تروریستی و به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح، آتش‌بس انساندوستانه، سرتاسری و دایمی را بپذیرند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، «اشرف غنی»رییس‌جمهور افغانستان در واکنش به ترور ایوب غروال، معاون شورای ولایتی پکیتا، یک‌بار دیگر از طالبان خواست تا برای حفاظت از غیرنظامیان، جلوگیری از خشونت و رویدادهای تروریستی و به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح، آتش‌بس انساندوستانه، سرتاسری و دایمی را بپذیرند.

غنی همچنین گفت که تأمین صلح پایدار و دوامدار یکی از اهداف مذاکرات صلح است و برای رسیدن به این هدف، طالبان باید خواست مردم، حکومت افغانستان و جامعه جهانی مبنی بر آتش‌بس را بپذیرند.

وی پیش از آغاز رسمی مذاکرات صلح افغانستان نیز از گروه طالبان خواسته بود که آتش‌بس را بپذیرند.

به گزارش ارگ ریاست جمهوری افغانستان، غنی حمله بر معاون شورای ولایتی پکتیا را «محکوم» کرده و تأکید کرد که مبارزه‌ نیروهای امنیتی و دفاعی در برابر «تروریست‌ها و جنایت‌کاران» ادامه خواهد داشت.

این در حالی است که مذاکرات صلح افغانستان روز شنبه هفته گذشته در دوحه آغاز شد. براساس آخرین اظهارات اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع کشور افغانستان، همزمان با آغاز مذاکرات، خشونت‌ها و حملات طالبان در سراسر این کشور نیز افزایش یافته است.

مقام‌های محلی در ولایت پکتیا اعلام کردند که «ایوب غروال» معاون شورای ولایتی این ولایت در یک حمله مسلحانه کشته شده است.

این حادثه در  منطقه بلند منزل شهر گردیز، مرکز پکتیا رخ داده است.

«حلیم فدایی»والی پکتیا گفته است حمله بر  غروال ساعت ۵:۰۰ صبح روز شنبه، بیست‌ونهم شهریور هنگامی که او به سوی دانشگاه می‌رفت صورت گرفت.
منبع:فارس
انتهای پیام

کد خبر: 1072687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =