دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز پژوهش‌های وزارت نفت قرارداد همکاری امضا می‌کنند

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی از امضای قرارداد همکاری میان این دانشگاه و مرکز پژوهش‌های وزارت نفت خبر داد.

روح الله دهقانی فیروآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره جزئیات راه‌اندازی تابلوی بورس محصولات نوآورانه دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: روی برخی از طرح‌های تجاری به دلایل مختلفی نمی‌توانیم سرمایه گذاری داشته باشیم؛ درحالی که بسیاری از سرمایه گذاران خارج از فضای دانشگاه، برای سرمایه گذاری روی این طرح‌های تجاری علاقه‌مند هستند. به همین دلیل در تابلوی بورس محصولات فناورانه می‌توانند روی آن‌ها سرمایه‌گذاری داشته باشند.

وی افزود: همچنین ما به دنبال این هستیم که بخشی از سهام شرکت‌های دانشگاه آزاد اسلامی که متعلق به دانشگاه در یک شرکت تحت عنوان شرکت کارگزاری مجتمع شوند؛ به عنوان مثال شرکتی  که 70درصد سهام آن متعلق به هیئت علمی و 30 درصد آن متعلق به دانشگاه آزاد است، به صورت متمرکز در یک جا سهام داری خواهد شد. بعد از مدتی این شرکت ارزشمند خواهد شد به همین دلیل سهام آن در بورس عرضه می‌شود. امیدواریم این ایده طی یک سال آینده اجرایی شود.

فیروزآبادی با اشاره به امضای قرارداد همکاری با مرکز پژوهش‌های وزارت نفت گفت: وزارت نفت به دنبال این است که دو میدان نفتی کرنج و خشت را برای بهینه سازی و بهره برداری با امضای قراردادی، به دانشگاه آزاد اسلامی واگذار کند. همچنین تفاهم‌نامه‌ای با وزارت نفت امضا خواهیم کرد تا توان آزمایشگاه، اعضای هیئت علمی و شرکت‌های خصوصی و... به شکل یکپارچه و متحد برای فعالیت‌های علمی در اختیار شرکت نفت قرار گیرد.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امضای این قرارداد سبب می‌شود که مجموعه بزرگی از مسائل و مشکلات حوزه نفت به سمت دانشگاه آزاد اسلامی سرازیر شود و بسیاری از پروژه‌های طراحی و تحلیل و بررسی با کمک دانشگاه آزاد اجرایی شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072749

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =