واکسن کرونای فایزر عوارض جانبی خفیفی دارد

بزرگترین شرکت داروسازی جهان ادعا می‌کند، واکسن توسعه داده شده این شرکت برای کرونا اثر عوارض جانبی خفیف‌تری نسبت به واکسن آکسفورد دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،  شرکت داروسازی فایزر (Pfizer) که بزرگترین شرکت داروسازی جهان است ادعا می‌کند، واکسن توسعه داده شده این شرکت برای کرونا اثر عوارض جانبی خفیف‌تری نسبت به واکسن آکسفورد دارد.

این شرکت می‌گوید داوطلبان در آزمایشات بالینی واکسن فقط علائم متوسطی مانند لرز و درد نشان داده‌اند؛  فایزر با شرکت آلمانی   «BioNTech» برای توسعه واکسن کرونا همکاری کرده است.

براساس این گزارش، خستگی شایع‌ترین عارضه تزریق واکسن مذکور بوده است و پس از آن درد عضلانی، لرز و درد مفصل به عنوان عوارض جانبی در آزمایشات بالینی گزارش شده است.

بزرگترین شرکت داروسازی جهان یادآور شد: هیچ عارضه جانبی عمده‌ای مانند واکنش‌های جانبی که به بستری شدن در بیمارستان نیاز دارند، گزارش نشده است.  

فایزر تنها شرکتی است، که بیش از ۵ دارو با فروش بیش از یک میلیارد دلار در بازار دارد. این شرکت با داشتن بیش از ۹۱ هزار کارمند در سراسر جهان، در سال ۲۰۱۲ میلادی درآمدی بالغ بر ۵۸ میلیارد دلار داشته‌است.

شرکت داروسازی فایزر تأکید کرده پس از جمع آوری اطلاعات در ماه اکتبر در صورتی که واکسن ایمن و موثر باشد، شرکت بلافاصله درخواست تأیید آن را می‌کند و در صورت موفقیت آمیز بودن آن، صدها هزار دوز واکسن برای توزیع آماده خواهد شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1072751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =