دانشگاه‌ها باید محیطی امن و آسوده برای جهاد علمی و پژوهشی فراهم کنند

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه‌ها در کنار وظیفه آموزشی و پژوهشی باید به ابعاد تربیتی و پرورشی هم توجه کنند تا محیطی امن و آسوده برای جهاد علمی و پژوهشی فراهم کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، جلسه مشترکی با حضور سیروس صابری مشاور رئیس دانشگاه و رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی، محمود پوریوسف رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی و اعضای شورای اداری دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای خوی و سلماس برگزار شد.

صابری در این جلسه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و حماسه سازان گفت: در طول دویست سال اخیر پادشاهان ایرانی در هر جنگی که شرکت کردند، تکه ای از ایران را از دست داده‌ اند، ولی در دوران دفاع مقدس با وجود ارتش آسیب دیده، اقتصاد نابود شده و کاستی‌ها و کمبودهای فراوان و در یک جنگ نابرابر وجبی از خاک این کشور کم نشد.

وی افزود: در این جنگ دشمن ما تنها عراق نبود، بلکه قدرت‌های بزرگ و متجاوز دنیا به صورت تکنولوژیکی و تجهیزاتی و یا با نیروی انسانی از عراق حمایت می‌کردند، به طوریکه ما در این جنگ از 25 کشور اسیر داشتیم و شهیدانی که عکس‌هایشان را در کوچه‌ و خیابان‌ می‌بینید، با تربیت اسلامی در مقابل دشمن ایستادند.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: دانشگاه‌ها در کنار وظیفه آموزشی و پژوهشی باید به ابعاد تربیتی و پرورشی هم توجه کنند تا محیطی امن و آسوده برای جهاد علمی و پژوهشی فراهم کنند و حراست به عنوان یکی از بازوان توانمند ساختار مدیریت دانشگاه در این زمینه به دانشگاه کمک می کند.

 محمود پوریوسف رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی نیز در این نشست با اعلام خبر جذب دانشجوی غیرایرانی در استان افزود: با توجه به گستردگی طولی استان و هم مرز بودن با چهار کشور و برای استفاده از پتانسیل و امکانات واحدها در زمینه جذب دانشجوی خارجی، واحد ارومیه به عنوان واحد مادر و واحدهای خوی و مهاباد به عنوان پردیس شمال و جنوب استان فعالیت خواهند بود.

وی با تاکید بر توسعه درآمدهای غیرشهریه‌ای، گفت: با وجود اقداماتی که در زمینه جذب دانشجو و افزایش رشته‌ها داشته‌ایم به دنبال گسترش فعالیت‌های اقتصادی دانش بنیان در واحدهای استان هستیم تا وابستگی دانشگاه به شهریه دانشجو کاهش یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072763

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =