دانشگاه‌های علوم پزشکی: برای پذیرش انتقالی پول بدهید/ دانشجویان: پول نداریم!

دانشگاه‌های علوم پزشکی به دلیل نداشتن ظرفیت، خواستار گرفتن شهریه از دانشجویان انتقالی موقت و مهمان شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با شیوع کرونا و مجازی شدن آموزش در دانشگاه‌ها، تسهیلاتی برای ادامه تحصیل دانشجویان توسط ستاد کرونا و وزارتخانه‌های علوم و بهداشت در نظر گرفته شد. امکان انتقالی و مهمان شدن دانشجویان در دانشگاه شهر خود یکی از این تسهیلات در نظر گرفته شده است.

دانشگاه‌های علوم پزشکی به خاطر نداشتن ظرفیت، خواستار گرفتن شهریه از دانشجویان انتقالی موقت و مهمان به خاطر استفاده از ظرفیت مازاد شده‌اند. شورای صنفی مرکزی دانشجویان وزارت بهداشت هم در پی درخواست دانشجویان، این موضوع را پیگیری کرده و نامه‌ای به وزارت بهداشت زده است تا دانشگاه‌ها در شهریه دانشجویان متقاضی میهمانی و انتقالی موقت در ترم جاری بخشش یا تخفیف قائل شوند.

ودود نوروزی دبیر شورای مرکزی صنفی دانشجویان وزارت بهداشت در گفت‌وگو با ایسکانیوز گفت: در ستاد کرونا تصویب شده بود؛ دانشجویان این امکان را داشته باشند که در دانشگاه شهر خود به صورت مهمان پذیرفته شوند. وزارت بهداشت هم به دانشگاه‌ها این اختیار را داده که متناسب با ظرفیت خود درخواست مهمانی دانشجویان را قبول کنند و دانشگاه‌ها می‌گویند؛ ظرفیت ندارند.

نوروزی با بیان اینکه دانشگاه‌ها می‌گویند باید از ظرفیت مازاد خود استفاده و شهریه دریافت کنند، گفت: بسیاری از دانشجویان از نظر اقتصادی توان پرداخت شهریه را ندارند؛ اما متاسفانه دانشگاه‌ها هم  همکاری لازم را نداشته‌اند که شهریه نگیرند.

وی با تاکید بر اینکه نظر شورای صنفی بر این بود که مهمان شدن به صورت رایگان باشد، عنوان کرد: بعد از رایزنی‌هایی که از طرف شورا صورت گرفت، سیماسادات لاری معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت، هفته گذشته به ما اعلام کردند که احتمال تخفیف بخشی از شهریه تا سقف 50 درصد ممکن است، ایجاد شود.

دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: شهریه دانشگاه‌های مختلف، متفاوت است و در حال حاضر تخفیفی بین 30 تا 59 درصد پیشنهاد شده است؛ اما هنوز تخفیف در نظر گرفته شده، قطعی نشده است.

نوروزی درباره وضعیت تغذیه در دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: دانشگاه‌های وزارت بهداشت برای تغذیه محدودیتی ایجاد نکرده است. به دانشگاه‌ها اعلام شده، اگر وسعت سلف دانشگاه زیاد است و ظرفیت زیادی دارد، می‌توانند با ایجاد فاصله به دانشجویان خدمات دهند. دانشگاه‌هایی هم که این ظرفیت را ندارند، دانشجویان به صورت بیرون‌بر غذا را تحویل بگیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =