پایه تجربه‌نگاری در رسانه صداقت است

پایه تجربه‌نگاری صداقت است. اگر در نگارش وقایع صداقت نداشته باشیم گذر زمان بی‌صداقتیمان را نشان خواهد داد و مردم در آینده به تجربه‌هایمان با دید منفی نگاه خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ نشست تجربه‌نگاری با حضور محمد سلطانی‌فر معاون مطبوعاتی سابق وزیر ارشاد به صورت مجازی در دوره تربیت خبرنگار ترنج 2 برگزار شد.

سلطانی‌فر درباره علم تجربه‌نگاری گفت: ما هیچ‌گاه به تجربه‌نگاری به عنوان یک علم نگاه نکرده‌ایم در حالی که در دنیا اینگونه نیست و مبنای همه کارها را تجربه‌نگاری قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه علم تجربه‌نگاری نیز مانند سایر علوم آموختنی است افزود: تجربه‌نگاری امروز به پایه‌های علم تبدیل شده است و در جاهای مختلف از جمله تحلیل آینده و آینده‌پژوهی استفاده می‌شود.

معاون مطبوعاتی سابق وزیر ارشاد درباره صداقت در تجربه‌نگاری گفت: پایه تجربه‌نگاری صداقت است. اگر در نگارش وقایع صداقت نداشته باشیم گذر زمان بی‌صداقتیمان را نشان خواهد داد و مردم در آینده به تجربه‌هایمان با دید منفی نگاه خواهند کرد.

سلطانی‌فر با بیان اینکه برخی تصور می‌کنند روزمره‌نگاری در فضای مجازی تنها یک کار شخصی است افزود: سایت‌ها و برنامه‌هایی مانند اینستاگرام، فیسبوک و گوگل بی‌دلیل برای اطلاعات افراد هزینه نکرده و فضا در اختیار اشخاص قرار نمی‌دهند بلکه از این موضوع نفع می‌برند و تمام اطلاعات حتی ساده‌ترین آن‌ها در جاهایی مانند دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اساس زندگی اساسی ما تجربه است و بنیان علم تجربه بنا نهاده شده است، ادامه داد: تجربه موضوع ساده‌ای نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت. علم چیزی جز تجربه نیست و هیچ علمی بدون تجربه شکل نگرفته است.

معاون مطبوعاتی سابق وزیر ارشاد با بیان اینکه نوشتن بسیار تأثیرگذارتر و مهم‌تر از فیلم و صوت است اظهار کرد: نوشتن به نویسنده و خواننده عمق داده و افراد را در عمق مطلب فرو می‌برد.

سلطانی‌فر ادامه داد: مبنای تجربه‌نگاری ادبیات و علوم ادبی است. ادیبان در گذشته یاد گرفته و یاد دادند و آنچه در تاریخ اتفاق افتاده را را نسل به نسل منتقل کردند.

وی درباره مبنای تجربه‌نگاری گفت: شکل ساده تجربه‌نگاری خاطره‌نویسی است. بسیاری از افرادی که بعدها به عنوان ادیبان و نویسندگان کشور شناخته شدند کارشان را از خاطره‌نویسی و روزمره‌نویسی شروع کردند.

معاون مطبوعاتی سابق وزیر ارشاد با بیان اینکه خاطرات خود را ثبت کنید ادامه داد: از چیزی که کنارتان می‌گذرد ساده عبور نکرده و آن را ثبت کنید زیرا بعد از چند روز فراموش می‌شود. بسیاری از داستان‌های «اسماعیل فصیح» اتفاقاتی است که در خانواده‌ او افتاده و با گذر زمان آن را به داستان تبدیل کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =