شاخص بورس ۴۷ هزار واحد افت کرد

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت افت ۴۷هزار واحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و ۶۵۲هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، ‌ در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه ۶میلیارد و ۷۳میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۹هزار و ۶۶۲میلیارد تومان در یک میلیون و ۱۶۹هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۴۷هزار و ۲۵۱واحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و ۶۵۲هزار و ۲۴۲واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و ملی صنایع مس ایران شد و در مقابل شرکت‌های پالایش نفت بندرعباس، گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری امید و پتروشیمی خارک با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی منفی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۱۲۳۹۲واحد، کل (هم‌وزن) ۵۶۱۸واحد، قیمت (هم‌وزن) ۳۶۸۲واحد، آزاد شناور ۶۲۴۱۷واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم نیز به ترتیب ۳۸۲۳۹ و ۸۰۳۷۰واحد افت کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و ۴۹۷ میلیون ورقه به‌ارزش ۳هزار و ۶۵۵میلیارد تومان در ۷۰۸هزارنوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۳۰۳واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۷هزار و ۸۱۶واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پتروشیمی مارون، سنگ آهن گهر زمین و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه شد و در مقابل شرکت‌های پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس و سرمایه‌گذاری صبا تامین بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس به نام خود ثبت کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =