عراق اربعین امسال میزبان زائران خارجی نیست

کمیته عالی بهداشت و سلامت عراق اعلام کرد که این کشور اربعین امسال به علت شیوع ویروس کرونا میزبان هیچ زائر خارجی نخواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)،‌ کمیته عالی سلامت و بهداشت ملی عراق از تصمیم‌های جدید این نهاد برای مقابله با همه گیری ویروس کرونا خبر داد.

این کمیته در جلسه اخیر خود تاکید کرد: تصمیم گرفته‌ایم که اربعین امسال پذیرای هیچ زائری از هیچ کدام از کشورهای جهان نباشیم.

کمیته عالی سلامت و بهداشت ملی عراق همچنین اعلام کرد: مساجد، پارک‌ها و شهربازی‌ها با رعایت اقدامات پیشگیرانه و فاصله‌گذاری اجتماعی بازگشایی می‌شوند.

کمیته مذکور بر لزوم تسریع در پرداخت نخستین قسط از پول خرید ۲۰ درصد از نخستین واکسن تضمینی ویروس کرونا که مورد تایید سازمان جهانی بهداشت باشد، تاکید کرد.

به گفته این کمیته، عراق به همکاری با چین و امارات در رابطه با توسعه واکسن چینی کرونا و استفاده از آن ادامه می‌دهد.

«محمد جمیل المیاحی» استاندار واسط عراق نیز در خصوص زیارت اربعین امسال پیش از این اعلام کرده بود که به علت ادامه شیوع ویروس کرونا، با طرف ایرانی نسبت به بسته بودن مرزها به توافق رسیده‌ایم و به دلیل شرایط بهداشتی عراق امسال از پذیرش زوار خارجی اربعین معذوریم.

اداره نظارت بر گذرگاه‌های مرزی در عراق نیز اعلام کرد مرزهای این کشور همچنان به دلیل شیوع ویروس کرونا بر روی زائران اربعین بسته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =