«جاده صلح ۲۰۲۰» از میدان آزادی تهران تا دور دنیا

در ابتکاری جالب یک بانوی ایرانی فعال در امور بشردوستانه و اجتماعی برای اولین بار طی سفر پیاده به سراسر جهان، جاده صلح جهانی را ترسیم می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، پوپه مهدوی نادر، یک بانوی ایرانی فعال در امور بشردوستانه و اجتماعی است که پیش از این «مسیر صلح» را با دوچرخه از ایران تا دور دنیا رکاب زده است و امسال همزمان با روز جهانی صلح قصد دارد با قدم زدن در میدان آزادی سفر پیاده خود را تا برخی  کشورهای جهان شروع کند.

وی که طرح خود را جاده صلح ۲۰۲۰ نامگذاری کرده است، درباره ابتکار خود برای رساندن پیام صلح به گوش مردم جهان گفت: با پیوستن مسیر پیاده‌روی‌های صلحی که در تمام کشورهای جهان انجام خواهم داد، جاده صلح ترسیم می‌شود.

مهدوی نادر با بیان اینکه پیاده روی‌ها بین دو نماد ملی و صلح هر کشور انجام می‌شود که می‌تواند بین ۱ تا صدها کیلومتر باشد، عنوان کرد: قدم‌هایی که در پیاده‌روی‌های صلح برمی‌دارم با "جی‌پی‌اس" ثبت و فروخته می شوند و در راه آبادانی و کمک به بهبود شرایط زندگی کودکان و زنان و مردم محروم ایران و جهان هزینه خواهند شد و این کار نیز با نظارت و سرپرستی مستقیم خودم صورت می‌پذیرد.  

این بانوی فعال در امور بشردوستانه و اجتماعی، از خرید ۲۰۰ قدم خود توسط یک خیر ایرانی خبر داد و اظهار داشت: این اتفاق و نشانه خوبی بود که قبل از شروع سفر صلح دریافت کرده‌ام و هم اکنون مبالغ جمع آوری شده صرف لوله کشی آب، احداث حمام و سرویس بهداشتی در یکی از نقاط محروم بلوچستان شده است که انشاالله تا هفته آینده تمام می‌شود و برای افتتاح آن حضور خواهم داشت.

وی با بیان اینکه هم اکنون نیز یک شهروند خیر ایرانی مقیم کانادا ۶۰۰ قدم جاده صلح ۲۰۲۰ را خریداری کرده‌است، گفت: مبلغ فوق برای احداث کارگاه صنایع دستی ویژه زنان و دختران سرپرست خانوار در یک نقطه محروم  بلوچستان و سرپرستی چند تن از خانواده‌های نیازمند و کودکان بی‌سرپرست در همان منطقه هزینه خواهد و همه این ها نشانه خوبی است که نشان‌دهنده این است که قدم در راه درستی گذاشته‌ام.

مهدوی نادر از شروع اولین قدم‌های خود در جاده صلح ۲۰۲۰  همزمان با روز جهانی صلح (۳۱ شهریور، مصادف با ۲۱ سپتامبر) خبر داد و یادآور شد: به دلیل بسته شدن مرزها در ایام کرونا امکان خروج از ایران نیست، برای همین فردا ساعت ۱۱ صبح اولین قدم‌هایم را به صورت نمادین دور برج آزادی ثبت خواهم کرد و از سه‌شنبه یک مهر سال جاری تا باز شدن مرزها، هر روز پیاده روی صلح در مسیر هم راستا با اهدافم خواهم داشت.

وی با بیان اینکه هر روز یک یا دو نفر از هموطنان مشتاق با هدف همراهی در پیاده‌روی صلح، با من همقدم می‌شوند، در پایان ابراز امیدواری کرد؛ ارمغان سفر «جاده صلح ۲۰۲۰» پراکندن امید و عشق و مهربانی و صلح در بین همه مردم جهان باشد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1072804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =