"سینماحقیقت"؛ مهمترین رویداد مستند در غرب‌آسیا

دبیر جشنواره سینماحقیقت در رادیو گفت‌وگو افق پیش رو را گسترده دانست و گفت: ما باید این افق‌ها را در حوزه بین‌الملل هدف قرار دهیم و بی اغراق "سینماحقیقت" را مهم‌ترین جشنواره مستندِ منطقه می‌دانم.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه دانشجویی (ایسکانیوز)، محمد حمیدی مقدم با حضور در استودیوی پخش زنده برنامه "تقاطع فرهنگ" در تکمیل سخنان مجری برنامه که از سابقه درخشان او در آثار موفق تلویزیونی نظیر "سینمایک" و سینماچهار" سخن گفت، اظهار کرد: آن برنامه‌ها بسیار کمک کننده بود و این مسیر را تا امروز ادامه داده‌ام.

حمیدی مقدم در ادامه سینماحقیقت را مقوله‌ای جدا از فعالیت حرفه‌ای خود دانست و گفت: بنده دبیر این جشنواره هستم و مدیرعاملی مرکز گسترش ممکن است برای هر فرد سینمایی اتفاق افتد.

وی خاطرنشان کرد: مهم اینست که سینماحقیقت بدون نگاهی جانب دارانه، تاثیری شگرف از ابتدای شکل گیری تا امروز داشت و بازخوردی خوب در میان مستندسازان بعنوان جامعه هدف از آن خود کرده است.

حمیدی مقدم تولد و رشد "سینماحقیقت" را در مسیری درست و صحیح ارزیابی کرد و افزود: هیچ جشنواره‌ای در جهان به سیری نهایی نمی‌رسد و نمی‌توان ادعا کرد که دیگر جای رشدی برای خود متصور نیست.

دبیر جشنواره سینماحقیقت افق‌های پیش رو را گسترده دانست و گفت: ما باید این افق‌ها را در حوزه بین الملل هدف قرار دهیم و بی اغراق "سینماحقیقت" را مهم ترین جشنواره مستندِ منطقه می‌دانم.

حمیدی مقدم این ویژگی را در اظهارات سایر اهالی فن مثال زد و افزود: این جشنواره تعامل خوبی با حوزه خارجی داشته و رفت و برگشت‌های عالم مستند، این جشنواره را بعنوان رویدادی موثر شناسانده است.

وی "سینماحقیقت" را مهم ترین دریچه برای عرضه فیلم مستند در وضعیت فعلی کشور معرفی و ابراز امیدواری کرد چهاردهمین سال که گذر از دوران بلوغ این جشنواره است، به زودی به درختی تناور تبدیل شود تا در بُرد بین الملل و تاثیرگذاری منطقه‌ای به رشد و زیبایی شناسی در نقاط همجوار و استراتژیک و دارای اهمیت برای ما منتج گردد.

حمیدی مقدم اضافه کرد: امروزه هر یک از افراد جامعه در مقام یک مستندساز عرض اندام می‌کنند و این مستند، جهان را احاطه کرده است.

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اقبال عمومی به جشنواره‌های مستند را نیز بر اساس همین وضعیت تعریف کرد و گفت: مخاطب امروز به ذاتِ واقعه و خبر نیاز دارد و تحریف را بر نمی‌تابد.

به عقیه حمیدی مقدم اخبار بزک کرده دیگر جایگاهی نداشته و مخاطب خواستار دریافت اطلاعات بی هیچ پیرایه‌ای است و این مهم، موجب بروز و ظهور مستند در همه جای دنیا و اقبال عمومی گشته است.

وی با بیان این مطلب افزود: وضعیت جشنواره امسال بر مبنای بلاتکلیفی جهانی فرق کرده است و فراخوان ما نیز به سمت برپایی آنلاین میل داشت.

حمیدی مقدم یادآور شد: اقبال مردم از شکل نمایش‌های اینترنتی فزونی یافته؛ درحالیکه تا دو سه سال گذشته نمی‌توانستیم نسبت به نفوذ سینما به خانه‌های مردم تصوری داشته باشیم.

وی ادامه داد: شورای سیاست گذاری جشنواره تصمیم دارد پرچم سینمای مستند را بالا نگه دارد و آن را حفظ کند؛ چراکه جامعه (مستندسازان و مخاطبان) نیازمند شادابی و نشاط از نوع جشنواره است و با همه سختی‌ها، برگزاری آنلاین جشنواره ارزش والایی داشت و در این بین، همه دنیا از تجربیات یکدیگر بهره برده‌اند.

کد خبر: 1072813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =