جلوی توافق  جان کری و جو بایدن با ایران را گرفتیم

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد اگر جلوی توافق کری و بایدن با ایران را نمی‌گرفتیم، تهران از چند هفته دیگر می‌توانست دوباره به قاچاق سلاح دست بزند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس مجددا به لفاظی و ادعاهای دولت آمریکا علیه ایران پرداخت و با اشاره به اقدام غیرقانونی واشنگتن در بازگرداندن تحریمهای سازمان ملل گفت: فقط وقتی ایران رفتار خود را تغییر بدهد برای ثبات در خاورمیانه شانسی وجود خواهد داشت. 

وی افزود: جهان باید حول این موضوع که ایران بزرگترین تهدید است متحد شود و زمانیکه حکومت ایران رفتار خود را تغییر دهد شانس ایجاد ثبات جهانی در منطقه وجود خواهد داشت.

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد، این چیزی است که ما داریم روی آن کار می‌کنیم. و چیزی که رئیس جمهور ترامپ از ما خواسته است. اکنون بعد از سه سال ما می‌توانیم حاصل این تلاشها را مشاهده کنیم.

پامپئو در ادامه مدعی شد: «بازگشت تحریمهای سازمان ملل یک محدودیت فزاینده دیگر در مقابل ظرفیت ایران برای آسیب زدن به خاورمیانه ایجاد کرد. توافق قبلی که جان کری و جو بایدن آن را امضا کرده بودند به ایرانیها اجازه می‌داد از 18 اکتبر 2020، یعنی چند هفته دیگر دوباره به نقل و انتقال و قاچاق سلاح دست بزنند. که ما آن را از نیمه شب گذشته در سازمان ملل متوقف کردیم.»

ادعای پامپئو در زمینه اقدام در چارچوب سازمان ملل درحالی مطرح می‌شود که هر 14 عضو شورای امنیت سازمان ملل با این تصمیم واشنگتن مخالفت کرده و حاضر به همراهی با این کشور نشدند. حتی «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل نیز اعلام کرد که کاری برای بازگرداندن تحریمها انجام نخواهد داد. 

منبع:فارس
انتهای پیام

کد خبر: 1072841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =