آغاز انتخاب رشته کنکور ارشد پزشکی از امروز

انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد پزشکی امروز 31 شهریور ماه آغاز می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی امسال ۲۳ و ۲۴ مردادماه در ۳۵ دانشگاه علوم پزشکی و ۶۱ حوزه امتحانی با حضور حدود ۴۹ هزار و ۱۰۲ داوطلب برگزار شد.

انتخاب رشته‌محل برای داوطلبان مجاز از امروز ۳۱ شهریورماه آغاز می‌شود و داوطلبان تا ۲ مهر می‌توانند انتخاب رشته خود را تکمیل کنند. همزمان ویرایش انتخاب محل تحصیل نیز امکان پذیر است. عدم تکمیل فرم انتخاب رشته محل تحصیل در زمان مقرر، به منزله انصراف بوده و داوطلب از روند آزمون حذف می‌شود.

کلیه داوطلبان رشته‌ها و مجموعه‌های امتحانی مجاز به انتخاب رشته محل، باید رشته‌هایی را انتخاب کنند که مدرک تحصیلی مورد پذیرش مقطع قبلی، مطابق ضوابط و مدارک مورد پذیرش هر رشته امتحانی مندرج در جدول شماره یک دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون باشد.

ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های پذیرنده دانشجو رایگان و شهریه‌ای در دانشگاه‌های علوم پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی و موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت بهداشت ۴ هزار و ۲۰ نفر است. از این تعداد ۲ هزار و ۸۷۰ نفر ظرفیت دوره‌های روزانه دانشگاه‌های علوم پزشکی است و یک هزار و ۸۵۰ نفر ظرفیت به شهریه پردازها اختصاص دارد.

بیشترین ظرفیت به مجموعه رشته‌های پرستاری با ۹۱۹ نفر (مجموع ظرفیت پذیرش دوره روزانه و شهریه پرداز) اختصاص دارد.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به هیچ کدام از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد بورس تحصیلی اعطا نمی‌کند. شرایط پذیرش اتباع خارجی تابع آئین‌ نامه‌های مربوطه است.

با توجه به اینکه داوطلب به ترتیب اولویت‌های خود را تکمیل می‌کند، در صورت پذیرش نهایی در هر دانشگاهی اعم از دولتی رایگان یا شهریه‌ای، متعاقباً تغییری در رشته محل پذیرش انجام نخواهد شد. به عبارتی بعد از اعلام نتایج نهایی و تکمیل ظرفیت پذیرش هر دانشگاه، به دلیل عدم امکان جابجایی تغییر در رشته محل پذیرش انجام پذیر نیست.

بر اساس آئین نامه آموزشی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته مصوب شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی هر گونه انتقال، تغییر رشته و یا جابجایی محل تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته ممنوع است.

بر اساس مصوبه چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مورخه ۱۸ دی ۹۵ تمامی پذیرفته شدگان دوره روزانه چه در دانشگاه قبولی ثبت نام کرده و چه ثبت نام نکرده باشند، سال بعد از سال قبولی اجازه شرکت در آزمون را ندارند و یک سال محروم از آزمون هستند.

افرادی که در آزمون وزارت بهداشت، در دانشگاه‌ها و مراکزی که تحصیل در آنها رایگان است، پذیرفته شوند و پس از ثبت نام یا عدم ثبت نام در دانشگاه از ادامه تحصیل انصراف دهند، مجاز به شرکت در آزمون سال ۱۴۰۰ نیستند. در صورت محرز شدن عدم رعایت این امر، داوطلب متخلف محسوب شده و به هیئت بدوی رسیدگی تخلفات آزمون‌ها معرفی خواهد شد.

افرادی که در دانشگاه‌ها و مراکزی که به صورت پرداخت شهریه پذیرفته شوند مشمول این محرومیت نخواهند شد. در صورت محرز شدن عدم رعایت این امر، داوطلب متخلف محسوب شده و به هیئت بدوی رسیدگی تخلفات آزمون‌ها معرفی خواهد شد.

دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تعهدی در قبال اسکان و تامین خوابگاه ندارند و بر اساس امکانات موجود، خوابگاه در اختیار دانشجو قرار می‌دهند.

داوطلبان باید تا ۳۰ مهرماه فارغ التحصیل شوند، به همین دلیل کسانی که بعد از تاریخ مذکور فارغ التحصیل خواهند شد به دلیل اینکه مجاز به شرکت در آزمون نبوده‌اند، از تکمیل فرم انتخاب رشته محل تحصیل خودداری کنند.

تحصیل در دوره‌های مجازی، دوره‌های شهریه پرداز دانشگاه‌های علوم پزشکی و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز آموزش عالی علوم پزشکی غیرانتفاعی با پرداخت شهریه است داوطلبان باید در انتخاب این رشته محل‌ها توجه لازم را داشته باشند.

حداکثر تعداد اولویت انتخابی بر اساس تعداد دانشگاه و مراکز پذیرنده همان رشته است.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، زنجان، اهواز، مازندران، مشهد، ارتش، بقیه الله (عج) و شاهد شرایط عدم اختصاص خوابگاه و عدم تعهد ارائه خوابگاه را اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =