معاون فرهنگی دانشگاه بودجه نشریات را نمی‌دهد

معاون فرهنگی دانشکده شریعتی به بهانه انتشار نشریات به صورت الکترونیک؛ بودجه نشریات را پرداخت نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ بیشتر نشریات دانشجویی پس از مجازی شدن آموزش و حضور نداشتن دانشجویان در دانشگاه‌ها به صورت الکترونیک و غیر مکتوب منتشر می شوند.

زینب شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره نحوه انتشار نشریه «خط کش» دانشکده شریعتی بیان کرد: از زمان آغاز بیماری کرونا در کشور و غیر حضوری شدن کلاس‌های درس، این نشریه نیز مانند سایر نشریات دانشجویی تنها به صورت الکترونیکی و هر دو هفته یکبار منتشر می‌شود.

وی درباره میزان استقبال دانشجویان از نشریات الکترونیکی عنوان کرد: متاسفانه هیچ گاه آمار و نظرسنجی دقیقی از دانشجویان در خصوص استقبال آنها از نشریات یا محتوای تولید شده، وجود نداشته است؛ اما به نظر می‌رسد استقبال دانشجویان از نشریات الکترونیکی نسبت به مکتوب کاهش یافته است.

مدیر مسئول نشریه «خط کش» دانشکده فنی‌وحرفه‌ای دختران شریعتی با بیان اینکه معاونت فرهنگی این دانشکده از زمان الکترونیکی شدن نشریات، بودجه آنها را قطع کرده است، گفت: در سال‌های اخیر معاونت فرهنگی برای هر نسخه از نشریه 1000 تومان اختصاص می داد اما در حال حاضر هیچ بودجه‌ای به نشریه «خط کش» تعلق نمی‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه استقبال دانشجویان برای فعالیت در نشریات دانشجویی نسبت به سال‍‌های گذشته بیشتر شده است، گفت: در حال حاضر دانشجویان به خاطر آموزش آنلاین و غیر حضوری بودن کلاس‌های درس اوقات فراغت بیشتری دارند و این باعث شده برای فعالیت‌های غیر درسی تمایل بیشتری داشته باشند.

به گفته شریفی؛ در سال‌های گذشته بسیج دانشجویی در فضای مجازی حضور قدرتمندی نداشته است و همین موضوع باعث شده نتواند محتوای تولیدی خود را به درستی توزیع کند که البته در سال‌های اخیر این مشکل تا حدود زیادی حل شده است.

این فعال حوزه نشریات دانشجویی با بیان اینکه انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی در دانشکده شریعتی برگزار نشده است، گفت: حدود یک سال است که  انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشگاهی این دانشگاه برگزار نشده و در حال حاضر این کمیته در دانشکده شریعتی وجود ندارد. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: البته کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی در سال‌های گذشته در این دانشکده فعالیت داشته است اما در حال حاضر نبود این کمیته برای فعالان نشریات مشکلاتی را ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =