ساخت تجهیزات حساس صنعت نفت و گاز

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان با اشاره به اینکه این شرکت دانش‌بنیان هم‌اکنون ساخت یکسری قطعات حساس پالایشگاه‌های نفت و گاز را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: این قطعات حساس قبلا از کشورهای آمریکا و کره وارد کشور می‌شد؛ اما امروزه با ساخت این قطعات در داخل کشور دیگر این تجهیزات وارد نمی‌شود.

محمدباقر قاسم‌کاشانی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، درباره فعالیت این شرکت اظهار کرد: این شرکت در حوزه ماشین‌آلات، تجهیزات پیشرفته، نرم‌افزارها و سامانه‌های تخصصی و نیز طراحی، ساخت و تامین تجهیزات نفت و گاز و پتروشیمی فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این شرکت دانش‌بنیان هم‌اکنون ساخت یکسری قطعات حساس پالایشگاه‌های نفت و گاز را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: هم‌اکنون این شرکت با ساخت قطعات باکیفیت در حوزه کنترل ولو و اکچیوتور موفق به کسب دانش‌بنیان شده است. این قطعات در پالایشگاه‌های گازی کشور کاربردی شده است تا جاییکه با استفاده از این تجهیزات شیرهای گاز را به اندازه‌ای که احتیاج دارند در اسرع وقت بدون تلف شدن فشار و زمان باز می‌کند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه تمام قطعات تولیدی کاملا بومی و در وندورلیست وزارت نفت به ثبت رسیده است، افزود: این قطعات حساس قبلا از کشورهای آمریکا و کره وارد کشور می‌شد؛ اما امروزه با ساخت این قطعات در داخل کشور علاوه بر اشتغال‌زایی، از خروج ارز در کشور جلوگیری به عمل آمده است و دیگر این تجهیزات وارد نمی‌شود.

وی از تکیه بر توان کارشناسان داخل کشور، ارتقای توان مهندسی ساخت، جلوگیری از خروج ارز از کشور، استفاده از نیروی کار و دانش ایرانی و در دسترس بودن و ساخت در کوتاه‌ترین زمان به عنوان مهم‌ترین دستاوردهای این شرکت عنوان کرد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان تأکید کرد: این محصولات با کیفیت بسیار بالایی تولید می‌شود به گونه‌ای که توانستیم رقبای بین‌المللی خود را در این عرصه پشت سر گذاشته و با محصولات تولیدی خود رضایت مشتریان را جلب کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =