فراخوان صندوق نوآوری برای حمایت از دانش‌بنیان‌ها

صندوق نوآوری و شکوفایی برای ساخت نمونه اولیه محصول دارای بهره‌بردار، تسهیلات سفارش ساخت (استصناع) تاسقف ۸۰ درصد مبلغ قرارداد با نرخ ۹ درصد پرداخت می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز  معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای کمک به جهش تولید محصولات و خدمات دانش‌بنیان، برنامه مشترکی را برای «حمایت از ساخت محصولات دانش‌بنیان جدید دارای بهره‌بردار» توسط شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار خود قرار داده‌اند.

در قالب این برنامه، چنانچه یک شرکت دانش‌بنیان موفق به انعقاد قرارداد ساخت نمونه «محصول فناورانه با قابلیت دانش‌بنیان شدن» با یک بهره‌بردار (کارفرما یا مشتری) شود، معاونت علمی و فناوری محصول جدید را از نظر فنی ارزیابی و در صورت تأیید، صندوق نوآوری و شکوفایی نیز به تامین مالی آن با اولویت تسهیلات سفارش ساخت (استصناع) با نرخ ۹ درصد خواهد پرداخت.

شرایط محصول و شرکت متقاضی برای استفاده از این تسهیلات شامل دارا بودن حداقل یک محصول دانش ‌بنیان، عدم ساخت نمونه محصول مورد نظر شرکت‌های متقاضی، وجود تفاهم‌نامه، پیش‌قرارداد یا قرارداد برای ساخت این نمونه محصول (در هر تیراژی) با یک بهره‌بردار (کارفرما یا مشتری، اعم از دولتی، خصوصی یا تعاونی)، مشابهت محصول جدید به لحاظ فناوری با یکی از محصولات تایید شده قبلی شرکت یا نسخه ارتقاء یافته آن است.

بر اساس این گزارش، تسهیلات سفارش ساخت (استصناع) صندوق نوآوری و شکوفایی تا سقف ۸۰ درصد مبلغ قرارداد به شرکت دانش‌بنیان (مجری قرارداد) تخصیص می‌یابد و باقیمانده مبلغ باید توسط بهره‌بردار (کارفرما یا مشتری) تامین شود. تسهیلات به شرکت دانش‌بنیان (مجری) پرداخت می‌شود، اما بازپرداخت آن بر عهده بهره‌بردار (کارفرما یا مشتری) است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =