حماسه عظیم و عزت‌آفرین دفاع مقدس، نماد سرفرازی ملت ایران است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی، فرا رسیدن 31 شهریور و آغاز هفته دفاع مقدس را گرامی داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی، فرا رسیدن 31 شهریور و آغاز هفته دفاع مقدس را گرامی داشت.

در متن پیام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آمده است: سی و یکم شهریور، یادآور رشادت‌ها و ایثار ماندگار انسان‌های دلیری است که در هشت سال دفاع مقدس در دفاع از تمامیت ارضی و مقابله با هجوم دشمن به ایران اسلامی، از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.

دوران دفاع مقدس، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مهم‌ترین رویداد تاریخ معاصر ایران است و یکی از عوامل هویت‌ساز برای جامعه ایران به شمار می آید. این حماسه عظیم و عزت‌آفرین، نمادی از سرفرازی ملتی است که هیچ گاه مقابل زورگویی و ظلم سکوت نکرده است.

هفته دفاع مقدس فرصتی مغتنم برای مرور و بازخوانی مجاهدت‌ها و از خودگذشتگی‌های مردان و زنان شجاعی است که با اراده‌ای بی‌بدیل علیه تجاوز به کشور، به مقابله برخاستند و استقلال خود را معامله نکردند.

نسل ما وظیفه دارد از تجربه خود در دفاع مقدس، برای نسل‌های جدید که این دوره را لمس نکرده‌اند، سخن گفته و این رویداد تاریخی را به شیوه‌ای واقعی ترسیم کند، زیرا ملتی که گذشته خود را فراموش کند، آینده‌ای نخواهد داشت.

بی‌تردید در آن مقطع حساس تاریخی، هدایت‌ها و رهبری بی نظیر حضرت امام خمینی(ره) و مدیریت مقام معظم رهبری و تمامی مسئولان کشور و همراهی و همدلی فرماندهان دوران دفاع مقدس، برگ زرینی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران رقم زد.

دانشجویان و استادان در سنگر علم و دانش به دنبال تحقق آرمان‌های راستین ملت باشند

امروز ایران اسلامی در شرایطی قرار دارد که دشمن، فرهنگ غنی و پیشرفت علمی و هویتی این سرزمین را نشانه گرفته و در این دشمنی از هیچ ابزار فرهنگی، نظامی، اقتصادی، سیاسی و... غافل نمی‌شود.

نسل جوان به ویژه جامعه دانشگاهی در مقابل این برنامه دشمن، رسالتی خطیر برعهده دارد و امروز به تأسی از همان فرهنگ عاشورایی، محققان، دانشجویان و استادان گرانقدرمان وظیفه دارند در سنگر علم و دانش به دنبال تحقق آرمان‌های راستین ملت باشند و مسیر پیشرفت و توسعه را هموار سازند.

امید دارم جامعه دانشگاهی ما به ویژه دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی با الگوبرداری از آموزه‌ها و فرهنگ غنی دوران دفاع مقدس و درک شرایط موجود، بتوانند در حل معضلات و توسعه پایدار کشور بیش از پیش مؤثر عمل کنند.

اینجانب با گرامیداشت هشت سال دوران دفاع مقدس و یاد و خاطره امام راحل و دلاوری های شهیدان و ایثارگران، توفیق همگان را در مسیر پاسداشت از دستاوردها و آرمان‌های انقلاب اسلامی، از درگاه خداوند منان مسئلت دارم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =