عادی سازی روابط لبنان با رژیم صهیونیستی اتفاق نخواهد افتاد/ توان بالای مقاومت در منطقه

سفیر اسبق ایران در لبنان گفت: ترکیب سیاسی دولت لبنان و اکثریت مجلس آن کشور در اختیار نیروهای مقاومت است و از طرفی روحیه صهیونیست ستیزی بالایی هم در لبنان وجود دارد، بنابراین به هیچ عنوان دولت آن کشور قادر به انجام عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی نیست.

احمد دستمالچیان سفیر اسبق ایران در لبنان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز درخصوص فشار آمریکا و برخی متحدین آن به لبنان جهت عادی سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی در راستای اقدام برخی از کشورهای عرب منطقه، اظهار داشت: به نظرم چنین موضوعی امکان ندارد به این دلیل که ترکیب سیاسی دولت لبنان و اکثریت مجلس آن کشور در اختیار نیروهای مقاومت است بنابراین به هیچ عنوان قادر به انجام چنین کاری در لبنان نیستند.

وی با بیان اینکه تفکر و روحیه شدیدی علیه رژیم صهیونیستی وجود دارد، گفت: در سطوح مختلف اعم از مردم، روشنفکران، سیاسیون و اقشار مختلف آن کشور روحیه مقاومت بالایی وجود دارد و قاطعانه می‌گویم که زمینه برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در لبنان وجود ندارد.

دستمالچیان در خصوص توان حزب الله لبنان در قبال تحرکات طرف مقابل، افزود: حزب الله لبنان بازیگری فرامنطقه‌ای به حساب می آید و به همین علت جز داخل لبنان در کل منطقه تفکر مقاومت و حزب الله سرایت کرده و به نوعی ساختار سازی صورت گرفته است.  این گروه در لبنان به عنوان یک معادله قدرتمند و تاثیرگذار در صحنه سیاسی آن کشور وجود دارد و بدون شک هیچ گاه بدون حضور حزب‌الله اقدام و تحرک خاص سیاسی در لبنان صورت نخواهد گرفت.

سفیر اسبق ایران در لبنان تصریح کرد: اگر یک روزی به فرض محال صحنه سیاسی لبنان به نحوی پیش رود که دولتی بخواهد اقدامی در تضاد با رویکرد مقاومت انجام دهد پاسخ بسیار محکمی دریافت خواهد کرد.

وی گفت: حزب الله لبنان آن‌قدر توانمند هست که رژیم صهیونیستی را در جنگ ۳۳ روزه و ارتش تا دندان مسلح رژیم صهیونیستی را مجبور به اخراج و عقب نشینی از سرزمین لبنان کرد و امروز هم که حزب الله لبنان توان و تجربه بیشتری کسب کرده، رژیم صهیونیستی قادر به انجام همان اقدامات گذشته خود هم نخواهد بود.
 
دستمالچیان در خصوص اقدامات محور مقاومت در مقابله با سیاست عادی‌سازی روابط برق کشورهای عربی منطقه با رژیم صهیونیستی، اظهار داشت:
یکی از اقدامات خوب محور مقاومت در مقابله با محور آمریکایی، عربی و صهیونیستی در سال های گذشته مقابله با گروه های تروریستی افراط‌گرایی بود که از سوی این محور حمایت های گسترده ای می‌شد و هدف آن ها تجزیه و نابودی منطقه و روی کار آوردن دولت هایی با تفکرات و گرایشات نزدیک به خود بوده، اما با اقدامات مناسب و هوشمندانه جبهه مقاومت که در رأس آنها جمهوری اسلامی ایران قرار داشت، اقدامات دشمنان به شکست کشیده شد.

سفیر اسبق ایران در لبنان ادامه داد: اقدام دیگری که صورت گرفت اینکه محور مقاومت تبدیل به یک ساختار و سازمان شد، در لبنان حزب الله، در سرزمین‌های اشغالی حماس و جهاد، در سوریه نیروهای مقاومت مردمی، در عراق نیروهای حشد شعبی و در یمن نیروهای قدرت مند انصارالله قرار دارند.

وی افزود: امروز انصارالله یمن توانسته با مقاومت بالای خود توطئه‌ها و جنایات گسترده ائتلاف متجاوز به رهبری عربستان سعودی را به شکست بکشاند که این یک موفقیت دیگر برای جبهه مقاومت در منطقه به حساب می آید. شاهد بودید در سال های اخیر گروه مقاومت انصارالله یمن چندین مرتبه معادلات و محاسبات سعودی‌ها و متحدین آنها را با حملات حمله موشکی و پهپادی خود به خاک عربستان به هم ریختند.

سفیر اسبق ایران در لبنان گفت: از سوی دیگر نیروهای حشد شعبی در عراق بسیار تعیین کننده هستند و امروز در آن کشور شرایط به نحوی است که اگر دشمنان مقاومت بخواهند کاری انجام دهند، بدون پاسخ از سوی گروه‌های مقاومت عراقی نخواهند ماند.

دستمالچیان در پایان خاطرنشان کرد: توان و نفوذ جبهه مقاومت در منطقه دشمن را زمین گیر کرده و مانع از برتری و به نتیجه رسیدن اهداف و نقشه های دشمنان شده است. این توفیقات برای جبهه مقاومت برگرفته از رهبری های حکیمانه و دقیق رهبری معظم انقلاب آن بوده و هست که توسط افرادی چون حاج قاسم سلیمانی ابومهدی المهندس و دیگر فعالان جبهه مقاومت در صحنه عملیاتی اجرایی شده تا جایی که امروز بدون حضور جبهه مقاومت تصمیم و اقدامی در منطقه غرب آسیا جنبه اجرایی به خود نخواهد گرفت.

کد خبر: 1072943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =