سامانه نام‌گذاری معابر و اماکن شهری راه‌اندازی شد

مدیر عامل یک شرکت دانش‌بنیان از راه‌اندازی سامانه نام‌گذاری معابر و اماکن شهری، سامانه مدیریت مکانمند پروژه‌های عمرانی(PGM)، سیستم‌اطلاعات مکانی بانک‌ها و اپلیکیشن مکانمند گزارشات شهروندی خبر داد.

فرشاد احمدی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با اشاره به اینکه مهـم‌ترین فعالیت این  شرکت ارائه سبد کاملی از سامانه‌های اطلاعات جغرافیایی مبتنی بر وب(WebGIS) در حوزه مدیریت جامع املاک، معابر شهری، صنایع، تاسیسات، روسازی معابر، نقشه‌های گردشگری و اطلس‌های جغرافیایی برای سازمان‌هایی با اندازه‌ متوسط و بزرگ است.

مدیرعامل این شرکت‌ دانش بنیان تصریح کرد: این شرکت دانش‌بنیان در طی بیش از یک دهه فعالیت خود، اجرای موفق‌ترین پروژه‌های نرم‌افزاری کشور را در سابــقـه خود دارد. مشتریان ما را طیف وسیعی از شهرداری‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات دولتی و خصوصی در ابعاد متوسط و بزرگ تشکیل می‌دهند.

وی راه‌اندازی سامانه نام‌گذاری معابر و اماکن شهری تحت عنوان(منام)، سامانه مدیریت روسازی معابر (PMS)، سامانه مدیریت مکانمند پروژه‌های عمرانی(PGM)، سیستم‌اطلاعات مکانی بانک‌ها و اپلیکیشن مکانمند گزارشات شهروندی را از عمده دستاوردهای این شرکت عنوان کرد و افزود: محصولات تولیدی این شرکت عمدتا در حوزه مدیریت شهری کاربرد دارند. به عنوان مثال سامانه منام فرآیند نام گذاری معابر را تسهیل کرده و باعث کاهش هزینه‌ها در آینده می‌شود.

مدیرعامل این شرکت ادامه داد: همچنین سامانه مدیریت روسازی معابر جهت ترمیم و نگهداری و بهسازی راه‌ها در سطح کیفیت قابل قبول مورد استفاده قرار می‌گیرد و این امر مهم سبب کاهش هزینه‌ها می‌شود، این‌هزینه‌ها باید در زمان مطلوب و بهینه صرف و در غیر این صورت عملیات ترمیم و نگهداری غیر اقتصادی خواهد بود.

احمدی تصریح کرد: سیستم مدیریت روسازی معابر (PMS) یک سامانه منسجم آنلاین و مبتنی بر وب، دارای رابط کاربری ساده و سریع برای نگهداری اطلاعات روسازی معابر، تعیین اولویت‌ها و تعیین زمان بهینه برای تعمیرات و پیگیری روند تعمیر از طریق پیش‌بینی وضعیت روسازی در آینده است. این سیستم به مدیران در دستیابی به سیاست‌های اقتصادی کارا برای ایجاد، ارزیابی و نگهداری روسازی معابر در شرایط مطلوب خدمت‌دهی کمک می‌کند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان افزود: توسعه و پیاده سازی سامانه‌های اطلاعات جغرافیایی مبتنی بر وب و موبایل (Web-GIS, Mobile-GIS) با استفاده از تکنولوژی متن باز، مهم‌ترین فعالیت متخصصان این شرکت است که در زمره اولین شرکت‌هایی در کشور است که، سامانه‌های اطلاعات جغرافیایی را با استفاده از استانداردهای جهانی متن باز (OSGEO) توسعه داده است. ارایه خدمات آموزش GIS و ارایه‌ خدمات مشاوره، استقرار و پشتیبانی راهکارهای نرم‌افزاری از دیگر خدمات این شرکت دانش‌بنیان است.

وی تأکید کرد: در حوزه طراحی و ساخت این نرم‌افزارها در کشور رقیب نداریم  و این فناوری‌ها نوین بوده و در بخش‌های مختلف کاربرد دارند.

احمدی اظهار کرد: تا پایان سال‌جاری محصولات جدیدی را در حوزه سیستم‌های مکان‌یابی و اطلاعات بانکی تولید و روانه بازار خواهیم کرد. در حال حاضر ۱۶ نفر به صورت مستقیم و ۳۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم با این شرکت همکاری می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر شرکت‌ها به شدت با مشکل نقدینگی دست و پنجه نرم‌ کرده و با رکود مواجه شدند متاسفانه بودجه‌های عمرانی معمولا انقباضی شده است. در واقع مشکل با کاهش حجم فعالیت از طرف مشتری و نقدینگی مواجه هستیم. همچنین مطالبات به موقع وصول نمی‌شود. دولت باید مشکل کسر بودجه و عدم جذب بودجه‌های عمرانی را حل کند درغیر اینصورت اکثر شرکت‌ها تعطیل خواهند شد. شاید با حمایت‌های مقطعی بتوان قدری به شرکت‌ها کمک کرد اما در آینده با چالش بزرگی مواجه خواهند شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =