عراق از پذیرفتن زوار خارجی عذرخواهی کرده است/ مجازات عبور غیرقانونی از مرزها

سرکنسول ایران در نجف اشرف با اشاره به ممنوعیت ورود زوار غیرعراقی به این کشور در ایام اربعین گفت: مجازات ورود غیرقانونی و بدون ویزا به کشور عراق بین ۳ تا ۶ سال زندان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نجف از صادر نشدن ویزا برای زوار کشورهای ایران، پاکستان، افغانستان، لبنان و ... برای ورود به عراق خبر داد و گفت: تا این لحظه هیچ تصمیم جدیدی برای فراهم شدن امکان سفر اربعین اتخاذ نشده و دولت عراق به دلیل شرایط خاص کرونایی، از پذیرش زائران عذرخواهی کرده است.

آقای حمید مکارم با اشاره به تصمیم ستاد بهداشت عراق گفت: روزنامه‌ها و رسانه‌های عراقی نیز به طور رسمی خبر ممنوعیت ورود زوار غیرعراقی به این کشور در ایام اربعین را منتشر کرده اند.

وی با اشاره به درخواست غیررسمی برخی هتلداران و بازاریان عتبات برای حضور زوار غیرعراقی گفت: با توجه به حاکم بودن شرایط کرونایی، برخی از هتل داران و مغازه‌داران عراقی از دولت این کشور توقع دارند شرایط بهداشتی برای حضور زوار، هر چند به اندازه محدود را فراهم کند تا چرخ اقتصادی آنها نیز بچرخد.

حمید مکارم افزود: گروه دومی که خواهان حضور زوار غیرعراقی هستند، موکب‌داران این کشور هستند که برای یک سال پول خود را پس انداز کرده اند تا در راه امام حسین (ع) برای زوار اربعین خرج کنند و به دلیل وضعیت کنونی دوست دارند این اتفاق بیفتد.

سرکنسول ایران در نجف اشرف با اشاره به تلاش‌ها برای صدور مجوز ورود به برخی موکب‌های ایرانی نیز گفت: هنوز دولت عراق دستوری در این باره صادر نکرده است.

آقای مکارم در بخش دیگری از سخنان خود نیز به کسانی که قصد ورود غیرقانونی به عراق را دارند نیز هشدار داد و گفت: مجازات ورود غیرقانونی و بدون ویزا به کشور عراق بین ۳ تا ۶ سال زندان است و ما هنوز هم درگیر برخی از بازداشت‌شدگان سال‌های قبل هستیم که بدون داشتن مدارک قانونی به این کشور آمده اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =