اینترنت رایگان دانشجویان یک خبر کذب و تبلیغاتی بود

دبیر شورای صنفی دانشگاه گناباد با اشاره به اینکه آموزش رایگان حق همه دانشجویان دانشگاه‌های دولتی است، گفت: اینترنت رایگان در واقع یک خبر کذب و تبلیغاتی بود، دانشگاه گناباد و هیچ یک از دانشگاه های مناطق ۸ و ۹ کشور از اینترنت رایگان بهره‌ای نبردند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز، مسائل و مشکلاتی که شوراهای صنفی دانشجویان در دانشگاه‌ها با آن روبرو هستند، پیش از این، بیشتر در حوزه مسائل رفاهی مثل خوابگاه‌ها و سلف سرویس بود. با شیوع کرونا">کرونا، کلاسها مجازی شده و خوابگاه‌ و سلف دانشگاه‌ها بسته شدند. در این مدت شوراهای صنفی هم بیشتر وقت خود را صرف حل مشکلات آموزش مجازی گذاشتند.

یکی از وعده‌هایی که در این مدت وزرای علوم و ارتباطات به دانشجویان دادند؛ اینترنت رایگان برای استفاده از آموزش مجازی بود. وعده‌ای که در سطح بسیار محدودی عملی شد و اکثریت دانشجویان از آن بهره‌ای نبردند. دانشجویان نسبت به محقق نشدن این وعده ناراحت هستند و معتقدند این وعده‌ها بیشتر یک کار تبلیغاتی بود.

عادل نجار دبیر شورای صنفی دانشگاه گناباد در گفت‌وگو با ایسکانیوز با اشاره به اینکه تعیین هزینه‌های خوابگاه و تغذیه زیر نظر صندوق رفاه است، گفت: طبق مصوبه صندوق رفاه هزینه‌ها افزایش پیدا کرده؛ اما با توجه به اینکه کلاسهای دانشگاه به صورت مجازی بوده و خوابگاه و سلف دانشگاه تعطیل است، هنوز میزان دقیق هزینه‌ها مشخص نیست.

نجار با بیان اینکه خوابگاه دانشگاه گناباد خودگردان است، اظهار کرد: دو سال پیش قرار بود، هزینه خوابگاه افزایش پیدا کند که با پیگیری‌هایی صورت گرفته و کمک‌هایی که از خیرین گرفته شد، هزینه خوابگاه ثابت نگه داشته شد و ۲ سال است که هزینه آن افزایش پیدا نکرده است.

وی درباره برگشت هزینه خوابگاه ترم گذشته که به خاطر کرونا">کرونا تعطیل شد، گفت: رایزنی‌های زیادی در این باره صورت گرفت؛ اما هنوز هزینه ای برگشت داده نشده است. قرار شده، این موضوع در هیئت امنا دانشگاه بررسی و در مورد آن تصمیم گیری شود.

دبیر شورای صنفی دانشجویان گناباد افزود: متاسفانه صندوق رفاه برای برگشت هزینه خوابگاه ورود نکرده و هیچ مصوبه ای نداشته که با استناد به آن بخشی از هزینه پرداخت شده بابت خوابگاه برگشت داده شود. دانشگاه‌ها هم طبق تصمیم خود عمل می‌کنند و دانشجویان منتظر تصمیم دانشگاه‌ها هستند.

نجار در ادامه با بیان اینکه دانشگاه گناباد دانشجوی تحصیلات تکمیلی ندارد و به همین خاطر خوابگاه‌های دانشگاه باز نخواهد شد، گفت: قرار شده، اگر مدیر گروهی درخواست برگزاری دروس عملی به صورت حضوری داشته باشد، شرایط مهیا شود که دانشجویان از خوابگاه استفاده کنند، اما تاکنون هیچ مدیر گروهی چنین درخواستی نداشته است.

وی با اشاره به اینکه گناباد یک شهر دانشگاهی است و نصف جمعیت شهر دانشجو هستند، گفت: با توجه به اینکه وضعیت شهر به لحاظ شیوع کرونا">کرونا قرمز است، بعید به نظر می رسد که درسهای عملی به صورت حضوری برگزار شود.

صدای دانشجویان برای اینترنت رایگان به جایی نرسید

این دانشجوی دانشگاه گناباد درباره اینترنت رایگان دانشجویان عنوان کرد: ترم گذشته صدای دانشجویان درباره اینترنت به جایی نرسید. مسئولان دانشگاه قبل از تعطیلات نوروز ۹۹، لینک سامانه آموزشی و سایت دانشگاه را در اختیار وزارتخانه قرار داده بودند، اما اینترنت‌ها رایگان نشد.

دبیر شورای صنفی دانشجویان افزود: وزیر علوم گفته بود، اینترنت دانشجویان رایگان شده است و لیست برخی دانشگاه‌ها هم اعلام شد؛ اما دانشگاه گناباد و هیچ یک از دانشگاه های مناطق ۸ و ۹ کشور از اینترنت رایگان بهره‌ای نبردند.

نجار با بیان اینکه اینترنت رایگان در واقع یک خبر کذب و تبلیغاتی بود، گفت: وزیر ارتباطات در یک توئیت گفته بود که اینترنت رایگان ۲ هفته تمدید شد، در حالی که ما در دانشگاه گناباد هیچ اینترنت رایگانی نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه آموزش رایگان حق همه دانشجویان دانشگاه‌های دولتی است، بیان کرد: با پیگیری‌های شورای صنفی، دانشجویانی که از نظر اقتصادی ضعیف هستند، به دانشگاه معرفی شدند و تسهیلاتی درزمینه اینترنت برای آنها گرفته شد.

این عضو شورای صنفی درباره مسائل و مشکلات صنفی در دانشگاه گناباد گفت: شورای صنفی یک سال است که به صورت رسمی در دانشگاه گناباد شکل گرفته است. مشکلات زیادی در ابتدای راه وجود داشت که در این مدت برخی از آنها حل شده است.

وی افزود: در این مدت هزینه خوابگاه ثابت نگه داشته شده است و و حجم اینترنت ماهیانه دانشجویان از ۱/۵ گیگابایت به ۶ گیگابایت افزایش یافته است. تغذیه نیز یکی از مشکلات همیشگی در دانشگاه بوده است. مشکلات سلف اساسی است و نیاز به کارهای بنیادی دارد، چرا که دانشگاه آشپزخانه مجهزی ندارد.

نجار در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هنوز امکان برگزاری انتخابات شورای صنفی به صورت حضوری نیست، دوره اعضای فعلی تا زمان مهیا شدن شرایط برگزاری انتخابات تمدید شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
      0 0
      از آذری جهرمی هم آبی گرم نمیشه