بیانیه وزارت دادگستری به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس

وزارت دادگستری به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نقل از روابط عمومی وزارت دادگستری، بیانیه وزارت دادگستری به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به شرح زیر است:

بسم رب الشهداء والصدیقین

حماسه هشت سال دفاع مقدس، تندیس درخشان و پرافتخاری است که عزت، ایثار و جانفشانی ملت همیشه سرافراز ایران اسلامی را پیش چشم جهانیان به تصویر کشیده و به سان آینه ای درخشان، ایستادگی بر آرمان‌ها و حق طلبی دلیرمردان و شیرزنان این مرز و بوم را بر سینه تاریخ منعکس کرده است.

هشت سال جنگ تحمیلی به رغم همه ویرانی ها، سوگ‌ها و تلخی‌ها، از درخشان‌ترین مقاطع تاریخ این مرز و بوم است که در پس هر پرده آن، عزت و شرف مردمان این سرزمین کهن تداعی می‌شود.

هرچند در آخرین روز شهریور۵۹، طولانی‌ترین جنگ قرن بر ملت رنج دیده ای تحمیل شد که به تازگی از یوغِ طاغوت و بردگی استکبار رسته بود، اما زن و مرد و پیر و جوان ایران اسلامی گوش به ندای پیر فرزانه خود، راست قامتان جاودانه تاریخ شدند و ۸ سال از سخت ترین دوران حیات خود را در اوج تحریم و ددمنشی دشمنان، یک دل و استوار، به دفاع از ملک خویش پرداختند.

بی‌تردید دوران دفاع مقدس که از برجسته‌ترین افتخارات ملت سرافراز ایران است، برای همیشه در تاریخ ثبت شده است و درس عزت طلبی و وطن پرستی و آرمان خواهیِ حماسه آفرینانش را برای نسل‌های بعد به یادگار خواهد گذاشت.

هرچند دشمنان و زخم خوردگان آن حماسه عظیم، همچنان به سان چهاردهه گذشته، تلاش دارند تا با ابزار تهدید و تحریم، راه پر افتخار پیشرفت و حرکت جمهوری اسلامی ایران را سد کنند، اما مردان و زنان این مرز و بوم یک دل و یک صدا، گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب با ندای «هیهات من الذله»، چنان سیلی خروشان بساط بدخواهان و دشمنان را در هم خواهند پیچید و قلل بالندگی و پیشرفت را فتح خواهد کرد.

وزارت دادگستری جمهوری اسلامی ایران در سال «جهش تولید»، هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره دلیرمردان و شیرزنان عرصه دفاع و پایداری را گرامی می‌دارد و بر ادامه راه امام شهدا و شهیدان گلگون کفن ایران اسلامی تاکید می کند.

انتهای پیام

کد خبر: 1072976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =