ساخت ماشین شوینده ماسه بدون موتور و گیربکس

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان با تأکید بر اینکه مطرح کردن پیام یا شعار دردی از تولیدکننده دوا نمی‌کند، گفت: جهش تولید در شرایط فعلی معنی ندارد؛ چراکه اکنون دلار به بالاترین قیمت در بازار رسیده و این امر مهم کمر تولیدکنندگان را شکسته است؛ زیرا وارد کردن مواد اولیه، با این قیمت برای تولیدکننده صرفه اقتصادی ندارد.

امیر راهداری مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با اشاره به فعالیت شرکت گفت: این شرکت دانش‌بنیان در زمینه الکترونیک، مکانیک و طراحی نرم‌افزار فعالیت می‌کند. می‌توان گفت که این تجهیزات در بخش کشاورزی و ماشین‌آلات راهسازی و انرژی‌های نو کاربرد دارند.

وی از طراحی و ساخت ماشین شوینده ماسه بدون موتور و گیربکس با مصرف برق ۳ کیلو وات و چهار برابر کیفیت ماسه خروجی در این شرکت دانش‌بنیان خبر داد و گفت: این دستگاه با صرف انرژی کم ماسه را شستشو می‌کند در حالی‌که قبلا با صرف انرژی بالا این کار انجام می‌شد.  

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان تأکید کرد: متاسفانه به دلیل برخی از مشکلات و شرایط اقتصادی موجود جرئت تولید را نداریم و مدام با ضرر مواجه هستیم.

راهداری ادامه داد: دولت در اکثر مواقع به جای عمل کردن فقط شعار تحویل شرکت‌ها می‌دهد و هیچ‌حمایتی از این شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان به عمل نمی‌آورد. متاسفانه با مطرح کردن پیام یا شعار اتفاق خاصی در چرخه اقتصادی کشور رخ نمی‌دهد. جهش تولید در شرایط فعلی معنی ندارد؛ چراکه دلار به بالاترین قیمت در بازار رسیده و این امر مهم کمر تولیدکنندگان را شکسته است و وارد کردن مواد اولیه، با این قیمت برای تولیدکننده صرفه اقتصادی ندارد؛ بنابراین در حال حاضر شرکت‌ها توان خرید ندارند و این موضوع نه تنها باعث می‌شود جهش تولید در کشور اتفاق نیفتد؛ بلکه باعث تعطیلی برخی از شرکت خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =