نخستین مسابقه فیلم کوتاه موبایلی آغاز به‌کار کرد

مسابقه فیلم کوتاه «بوم» با هدف تقویت گردشگری و حمایت از صنایع این حوزه آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، نخستین مسابقه فیلم کوتاه موبایلی «بوم»، با هدف کشف و پرورش استعدادهای و ایده‌های نو و حمایت از اماکن اقامتی و گردشگری آسیب‌دیده  کشور در دوران پاندمی به‌طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

مسابقه فیلم کوتاه موبایلی بوم با توجه به کاهش سفرها در دوران کرونا و آسیب‌های وارده به اماکن اقامتی و گردشگری، سعی دارد با تولید فیلم‌های کوتاه موبایلی از این مراکز، با افزایش امید و انگیزه در جامعه و حمایت از جوانان مستعد و آموزش به آن‌ها، ضمن جهت‌دهی به استعدادها و ایده‌های هنری در عرصه‌ فیلمسازی و تولید محتوای ویدیویی، در معرفی اماکن و مراکز گردشگری و رونق کسب و کارهای ذی‌نفع گام‌های بزرگی بردارد.

پژمان فخاریان مستندساز، کارگردان و برنده‌ جشنواره‌ نیویورک و داور 13 جشنواره‌ جهانی، به‌عنوان رئیس هیئت داوران نخستین مسابقه فیلم کوتاه موبایلی بوم فعالیت خواهد کرد. همچنین مهرداد خوشبخت کارگردان و تدوینگر، منصور ضابطیان کارگردان، نویسنده و مجری، شیرین نادری مدیر بین‌الملل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و دکتر فرزاد مقدم، مدرس برندینگ گردشگری نیز دیگر اعضا هیئت انتخاب و داوری هستند.

شهباز شهبازیان فعال گردشگری و عضو تیم اجرایی مسابقه فیلم کوتاه موبایلی بوم آن را در اصل سفری منحصربه‌فرد دانسته و  معتقد است: "این سفر، سفری دوباره است به سرتاسر کشور و چگونگی میزبانی هر منطقه و اقلیم، با نگاهی جدید و در قابی جدید. در این مسابقه، قرار است صدها یا شاید هزاران فیلم ویدیویی از قصه مردم و اقلیمی که در آن زیست می‌کنند، خانه‌ها و محله‌هایی خانه‌ها و محله‌هایی به تصویر کشیده می‌شود که تابه‌حال در گنجه‌ها محبوس بوده‌اند، تا نمی‌رفتیم و پای صحبت میزبانان نمی‌نشستیم اصلاً نمی‌دانستیم که هستند. قصه‌ها قصه زندگی است آنچه نقل می‌شود را لمس می‌کنیم، حس می‌کنیم و باور می‌کنیم، قصه‌هایی که از زبان مردم  همان شهر و همان اقلیم."

روند و گردش کار مسابقه و جوایز ویژه:

علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند در سایت این مسابقه ثبت‌نام کرده و سپس راهنما و آموزش‌های لازم را از طریق این سایت و آدرس اینستاگرام آن به آدرس @boomfestival.ir دریافت و تا 30 مهرماه آثار خود را به دبیرخانه‌ ارسال کنند.

از بین فیلم‌های ارسالی به این مسابقه، حداکثر 50 فیلم که دارای ارزش‌های داستانی و روایی لازم باشند، توسط هیئت انتخاب که متشکل از فعالان گردشگری و تولید محتوا هستند، انتخاب شده و به مرحله نهایی راه می‌یابند و پس از آن 10 فیلم به‌عنوان برگزیدگان نهایی و سه فیلم به‌عنوان برندگان مسابقه توسط هیئت داوران، انتخاب می‌شوند. برای شرکت‌کنندگان و منتخبین هر بخش همچون منتخبان هیئت انتخاب، برنده‌ مردمی، فینالیست‌ها و برندگان نهایی هیئت داوران، جوایز متنوعی در نظر گرفته شده که در سایت مسابقه فیلم کوتاه موبایلی بوم اطلاع‌رسانی شده است.

شاخص‌ها و امتیازات داوری:

فیلم‌های ارسالی می‌بایست از یک مالک خانه‌ اقامتی، گردشگری و یا بوم‌گردی و صرفاً با یک گوشی هوشمند تهیه شود که در طی آن داستان، خاطره، فرهنگ، رسم و رسوم و یا تاریخ آن خانه، محله، شهر یا روستا را بیان کند. درواقع سوژه‌ فیلم‌های ارسالی می‌بایست میزبانان و مالکان خانه‌های توریستی و گردشگری و بوم‌گردی باشد که یک روایت یا داستان جذاب از او و زندگی و کسب‌وکارش را بیان کند و مخاطب با دیدن آن حال و هوای سفر را در خود زنده کرده و از طرفی با فرهنگ، داستان و زندگی مالک یک کسب‌وکار و خانه‌ کوچک گردشگری آشنا شود.

روز گذشته در آیین گشایش این رویداد نوظهور از پوستر و سایت این مسابقه پرده‌برداری شد.

علاقه‌مندان می‌توانند به سایت مسابقه به آدرس https://boomfestival.ir مراجعه و ثبت نام کرده یا برای کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه‌ به شماره‌ ۰۲۱۲۸۱۱۱۰۴۵ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =