پول‌شویی کره‌شمالی از طریق بانک‌های بزرگ آمریکا

اسناد محرمانه لو رفته بانک‌های بزرگ جهان نشان می‌دهد کره شمالی سال‌های سال با استفاده از بانک‌های بزرگ آمریکا و شرکت‌های پوسته‌ای خود و با کمک شرکت‌های چینی پول‌شویی می‌کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، اسناد محرمانه لو رفته بانک‌های بزرگ جهان که توسط ان‌بی‌سی مورد بررسی قرار گرفته نشان می‌دهد کره شمالی سال‌های سال با استفاده از بانک‌های بزرگ آمریکا و شرکت‌های پوسته‌ای خود و با کمک شرکت‌های چینی پول‌شویی می‌کرده است.

این اسناد تراکنش‌هایی را نشان می‌دهد که به شرکت‌های مرتبط با کره‌شمالی مرتبط هستند که از مالکیت مبهم برخی از آنها تنها چند ساعت گذشته و هیچ دلیل تجاری مشخصی برای این تراکنش‌ها وجود ندارد.

گراهام بارو، یک متخصص ضد پول‌شویی از لندن، می‌گوید این نوع تراکنش‌ها با پرچم قرمز مشخص می‌شوند و همگی نشان‌دهنده تلاش برای پنهان کردن منبع پول‌های غیرقانونی هستند.

بررسی این اسناد نشان می‌دهد شرکت‌های مرتبط با کره‌شمالی علی‌رغم تحریم‌های شدید آمریکا در طول چند سال اخیر بیش از ۱۷۴.۸ میلیون دلار را از طریق تراکنش‌های بانک‌های آمریکایی نظیر جی‌پی مورگان و بانک نیویورک ملون، جابه‌جا کرده‌اند.

اریک لوربر، یکی از مقامات سابق خزانه‌داری آمریکا می‌گوید: این اسناد در کل نشان‌دهنده حملاتی هماهنگ توسط شرکت‌های کره‌شمالی برای دسترسی به سیستم مالی آمریکا در یک دوره زمانی طولانی است.
منبع:مهر
انتهای پیام

کد خبر: 1072983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =