سرخابی‌ها ببرند تا بمانند/ سپاهان در انتظار معجزه

مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بعد از وقفه ی اجباری که به دلیل کرونا داشت حالا باز هم از سرگرفته شده است.

باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز) - علیرضا آذربرزین؛ مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بعد از وقفه ی اجباری که به دلیل کرونا داشت حالا باز هم از سرگرفته شده است و به صورت متمرکز در کشور قطر در حال برگزاری است و روز های آخر مرحله گروهی خود را سپری می کند. چهار نماینده ی ایران تا به اینجا عملکرد خوبی نداشته اند و صعود هیچ کدام از این تیم ها قطعی نشده است. در ادامه نگاهی به وضعیت نمایندگان ایران در این مسابقات خواهیم داشت.

محکوم به برد الاهلی

استقلال برای صعود از مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا روز چهارشنبه بازی سخت و نفس گیری را در پیش خواهد داشت. استقلال در بازی با الاهلی فقط با کسب پیروزی می تواند در هفدهمین دوره از حضور خود در لیگ قهرمانان آسیا از مرحله گروهی صعود کند و به کسب ستاره سوم امیدوار باشد. بازی رفت این دو تیم در حالی با نتیجه دو بر یک به سود الاهلی به پایان رسید که استقلال در دقایق پایانی موفق به گلزنی شد اما داور به اشتباه گل را مردود اعلام کرد تا شرایط برای استقلال سخت تر شود. این بازی در ورزشگاه الجنوب ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران برگزار خواهد شد. 

استقلال و الاهلی در سه بازی قبلی خود که در مقابل هم قرار گرفته اند دو برد سهم استقلال و یک برد سهم الاهلی بوده است که نتایج این سه بازی هم دو بر یک بوده است. الشرطه عراق دیگر تیم این گروه هم برای صعود باید منتظر نتیجه این بازی باشد، در صورتی که استقلال الاهلی را شکست دهد، استقلال و الاهلی دو تیم صعود کننده از گروه A مسابقات هستند، اما اگر استقلال موفق به پیروزی نشود، الاهلی و الشرطه دوتیم صعود کننده هستند. استقلال در صورت صعود از گروه خود با الهلال قهرمان آسیا رو به رو خواهد شد.

 صعود یا اما اگر برای صعود

پرسپولس دیگر نماینده ایران در حال حاضر با ۷ امتیاز صدرنشین گروه خود است، پرسپولیس در صورت پیروزی در مسابقه سخت امشب مقابل الدحیل صعود خود را قطعی خواهد کرد، اما در صورت شکست پرسپولیس و برد الشارجه در دیدار دیگر این گروه معادلات صعود پیچیده خواهد شد. این دو تیم در پنج دیدار قبلی که مقابل هم قرار گرفتند، سهم پرسپولیس دو و سهم الدحیل هم دو پیروزی بوده است و یک بار هم به تساوی دست یافتند.

سپاهان در انتظار معجزه

سپاهان در گروه خود در جایگاه سوم قرار دارد و برای صعود از گروه خود به معجزه نیاز دارد. سپاهان امشب مقابل العین قرار خواهد گرفت و برای اینکه هنوز به صعود امیدوار باشد باید العین قدرتمند را شکست دهد. اما سرنوشت سپاهان در دیدار دیگر این گروه هم می تواند مشخص شود، در صورتی که السد بتواند النصر را شکست دهد، صعود سپاهان غیر ممکن خواهد شد و سپاهان از این رقابت ها حذف خواهد شد، اما اگر السد پیروز نشود و سپاهان بتواند العین را شکست دهد، سپاهان می تواند امیدوار به صعود از گروه خود باشد.

حذف از رقابت ها با بدترین عملکرد

شهر خودرو در گروه خود در جایگاه چهارم قرار دارد و از این رقابت حذف شده است. شهر خودرو عملکرد ضعیفی در این رقابت ها داشت و با صفر گل زده و تنها یک امتیاز که با تساوی برابر الهلال کرونایی به دست آمد از این رقابت ها حذف شد و بازی آخر این تیم تشریفاتی می باشد. شهر خودرو در آخرین بازی خود مقابل پاختاکور قرار خواهد گرفت. پاختاکور برای قطعی کردن صعود خود باید نماینده ایران را شکست دهد.

کد خبر: 1072999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =