انتخابات نشریات وزارت علوم آبان ماه برگزار می‌شود

انتخابات نشریات وزرات علوم اواسط آبان‌ماه و پس از پایان انتخابات کمیته ناظر بر نشریات ۲۰ دانشگاه کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، پس از گسترش ویروس کرونا و مجازی شدن کلاس‌های درس، انتخابات  کمیته ناظر بر نشریات دانشگاهی با تاخیر، مخالفت و حواشی بسیاری به صورت الکترونیکی در حال برگزاری است و تا زمانی که انتخابات دانشگاه به پایان نرسد، انتخابات شورای مرکزی وزارت علوم نیز برگزار نخواهد شد.

میلاد مفاخری از برگزاری انتخابات شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اواسط آبانماه خبر داد و گفت: تا زمانی که ۲۰ دانشگاه کشور انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشگاهی خود را برگزار نکنند، انتخابات شورای مرکزی وزارت علوم نیز برگزار نخواهد شد.

وی با بیان اینکه تا کنون ۱۴ دانشگاه انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشگاهی خود را برگزار کردند، گفت: شورای مرکزی وزارت علوم به صورت تصادفی این انتخابات را مورد بررسی قرار داده و خوشبختانه هیچ تخلفی از روند برگزاری این انتخابات گزارش نشده است.

عضو دانشجویی شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: در حال حاضر حدود ۶ یا ۷ هزار دانشجو برای گرفتن امتیاز تاسیس نشریه دانشجویی در دانشگاه‌های سراسر کشور، در سامانه جامع نشریات دانشجویی ثبت نام کرده‌اند.

وی درباره بودجه نشریات دانشجویی عنوان کرد: متاسفانه نشریات دانشجویی ردیف بودجه مجزا در معاونت فرهنگی دانشگاه‌ها ندارند در نتیجه معاونان فرهنگی براساس سلیقه یا توان مالی دانشگاه رقمی را به نشریات اختصاص می‌دهد.  

مفاخری با انتقاد از خلا قانونی در حوزه نشریات دانشگاهی یادآور شد: هیچ رقم و مبلغی برای بودجه نشریات دانشجویی در قانون بیان نشده است و رفع این مشکلات قانونی در دستور العمل و نه شیوه نامه باید انجام شود.

این فعال حوزه نشریات دانشجویی مطرح کرد: شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای رفع این خلا قانونی، نامه‌ای را به شورای عالی انقلاب  فرهنگی ارسال کرده چراکه قوانین  و دستورالعمل‌ها در این شورای باید تدوین شود هر چند که متاسفانه خود شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز تشکیل جلسه نمی‌دهد و به صورت نیمه تعطیل است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1073055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =