ترویج علوم هوافضا بین دانش‌آموزان

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: محصولات آموزشی در حوزه هوافضا قبلا از آمریکا و انگلیس وارد ایران می‌شد و در حال حاضر خودمان کیت‌های آموزشی را طراحی می‌کنیم.

سجاد راستی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، درباره فعالیت این شرکت اظهار کرد: این شرکت دانش‌بنیان در حوزه مباحث آموزشی هوافضا فعالیت می‌کند تا جایی که تفاهم‌نامه‌ای در خصوص ارائه خدمات به پژوهش‌سراهای آموزشی و ایجاد زنگ هوافضا در مدارس با ستاد توسعه فناوری فضایی و وزارت آموزش و پرورش و صندوق کارآفرینی منعقد کرده است.

وی با اشاره به اینکه محصولات آموزشی منطبق با استانداردهای جهانی طراحی شده است، گفت: بر این اساس فروش محصولات و ارائه خدمات آموزشی را در دستور کار خود قرار دادیم. این در حالی است که در کتب درسی نیز به اهمیت علم هوا و فضا اشاره شده و دپارتمان ما نیز بر طبق آنچه در کتب علوم و کار و فناوری آمده، طراحی شده است و این بخش در نمره این دروس تأثیر داده خواهد شد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان تصریح کرد: همه محصولات تولیدی در این حوزه مطابق با استانداردهای جهانی است تا بتوانیم در بحث بازارهای جهانی ورود کنیم بنابراین برنامه آینده ما این است که به صورت گسترده در این حوزه وارد شویم.

راستی تصریح کرد: فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی-مهندسی و هوافضا که در دوره آموزشی ما شرکت کرده‌اند، می‌توانند در انتقال دانش به دانش‌آموزان سهیم باشند و تیم‌سازی انجام دهند. خروجی فعالیت‌های آن‌ها این است که دانش‌آموزان بتوانند در جشنواره‌ها و مسابقات شرکت کنند یا به عنوان تیم ملی برای شرکت در مسابقات جهانی انتخاب شوند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان از اخذ مجوز شتاب‌دهنده‌ در حوزه دانش‌آموزشی خبر داد و گفت: این شتاب‌دهنده کنسرسیومی از شرکت‌های مختلف دانش‌بنیان و خلاق است که جهت ارائه خدمات منتورینگ و شتاب‌دهی ایده‌های دانش‌آموزان شکل گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از مسیرهایی که معاونت علمی و فناوری توانست طی چند سال اخیر جلو ببرد ترویج و گسترش این علم در پایه‌های اصلی به ویژه در حوزه دانش‌آموزی بود تا اینها بتوانند صنعتگران آینده را در حوزه هوانوردی و هوافضا آموزش دهند.

راستی ادامه داد: در صورت حمایت‌های لازم در این عرصه تجهیزات و امکانات در اختیار آنها قرار خواهد گرفت تا آنها نیز بتوانند ایده‌هایشان را به نتیجه برسانند.  امروزه شرکت‌های دانش‌بنیان تازه در این عرصه ورود پیدا کردند. به طور یقین آینده روشنی در انتظار این صنعت است.

راستی با اشاره به اینکه محصولات آموزشی در حوزه هوافضا قبلاً از آمریکا و انگلیس وارد ایران می‌شد و در حال حاضر خودمان کیت‌های آموزشی را طراحی می‌کنیم، اظهار کرد: صنعت هوافضا حوزه‌ای است که هم علم و هم ورزش به شمار می‌آید و ورزش‌های هوانوردی در المپیک مسابقات دارد.

مدیرعامل این شرکت گفت: افرادی که استعداد آن‌ها در حوزه هوافضا شکوفا شود، می‌توانند بعداً در حرفه‌هایی همچون خلبانی، ساخت ماهواره‌ها، پرواز دادن هواپیمای مدل در ورزش‌های هوانوردی و... مشغول به کار شوند.

وی ادامه داد: همچنین مجوز شتاب‌دهنده را در حوزه دانش‌آموزی دریافت کردیم و قرار است در سراسر شهرها شعبات و نمایندگی‌هایی ‌را راه‌اندازی کنیم تا از این طریق بتوانیم علاوه بر کمک‌رسانی به فارغ‌التحصیلان دانشگاه زمینه را برای اشتغال‌زایی و انتقال دانش به دانش‌آموزان فراهم سازیم.

راستی گفت: این شرکت دانش‌بنیان طی دو سال گذشته برای ۶۶۰ نفر اشتغال‌زایی ایجاد کرد و توانست فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را جذب کند. هم اکنون به‌خاطر شیوع ویروس کرونا شرایط حضوری مختل شده است و اکنون به صورت مجازی خدمات را ارائه می‌دهیم؛ پیش‌بینی کرده بودیم که در صورت برگزاری حضوری در سال‌جاری برای ۲۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد کنیم.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: همچنین در حوزه تولید هواپیماهای آزاد وارد شدیم تا جایی که صفر تا صد این هواپیماها را خودمان طراحی و تولید می‌کنیم در صورتی که طی سال‌های گذشته این هواپیماها را از کشورهای انگلستان و آمریکا وارد می‌کردیم.

وی خاطرنشان کرد:  از سال ۹۴ مجوز دانش‌بنیانی را اخذ کردیم و به عضویت سازمان جهانی پرواز آزاد در آمریکا هم درآمدیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1073090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =