حرف‌های مجری مصری درباره حجاب جنجالی شد!

مجری معروف تلویزیون مصر با اظهار نظرش درباره حجاب جنجال‌ساز شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، چندی پیش «رضوی الشربینی» مجری معروف تلویزیونی مصر که خود بی‌حجاب است در مورد حجاب اظهارنظر کرده بود و گفته بود که حجاب بسیار بهتر از بی حجابی است و زنان محجب نزد خداوند بسیار برتر هستند. حالا پس از آن اظهارنظرها که با حمایت انبوه مردم مصر و بسیاری دیگر از کشورهای جهان قرار گرفت این مجری تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است.

ماجرا از زمانی آغاز شد که خانم شربینی که برنامه ای پربیننده با موضوع زنان در تلویزیون غیردولتی «سی بی سی» در مصر را اجرا می کند با وجودیکه خود بی حجاب است، به صورت مستقیم به بیننده ها توصیه به پوشش و حجاب کرد و گفت که زنانی که حجاب دارند از بی حجاب ها بهتر هستند. عین عبارت او به نقل از رویترز چنین اظهار کرد: «زنانی که حجاب دارند صد هزار برابر بهتر از زنانی هستند که حجاب ندارند.»

اظهار نظرهای مستقیم وی به شدت به ارکان بی حجابی که حکومت فعلی مصر تاکید بر نهادینه کردن آن در جامعه مسلمان سنتی مصر دارد، برخورد کرده و پیش برندگان تفکر بی حجابی و تجدد قرن بیست و یکمی حاکمیت فعلی این کشور او را به برهم زدن امنیت اجتماعی و نفرت افزایی بین زنان و اقشار جامعه متهم کرده و او را تحت پیگرد قانونی قرار داده اند.

به دنبال نشر اخبار مبنی بر پیگرد قانونی وی و همچنین ورود سازمان نظارت بر رسانه به این موضوع، بسیاری از انبوه مردم و حامیان این مجری در رسانه ها و شبکه های اجتماعی به شدت این اقدام حکومت مصر را محکوم کرده و هشتگ «من از رضوی الشربینی حمایت می کنم» را به سرعت در فضای مجازی دست به دست به اشتراک گذاشته و ابراز می دارند که او کار خطایی انجام نداده بجز اینکه محترمانه در مورد حجاب و تبعات آن صحبت کرده است. 

در گزارش فارس آمده، بسیاری از معترضین به سیستم پیگرد قانونی این مجری ابراز نظر کرده بودند و حمایت قاطع خود را از او اعلام کرده بودند. یکی از کاربران نوشته بود: در این دوره رعایت حجاب در کشور مصر بسیار دشوار است و برای زن محجبه فرصت شغلی آنچنانی وجود ندارد و ورود آنان به بسیاری از اماکن در مصر ممنوع است!

انتهای پیام/

کد خبر: 1073158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =