احتمال حذف «پنهانکاری» جنگنده «اف-35» در صورت فروش به امارات

یک رسانه فعال در امور نظامی نوشت که آمریکا برای حفظ برتری رژیم صهونیستی و تصمیم به فروش جنگنده »اف-35» به امارات تغییراتی را در آن ایجاد کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، یک رسانه فعال در امور هوانوردی  نوشت که ممکن است در صورت فروش جنگنده‌های نسل پنجم «اف-35» ساخت شرکت «لاکهید مارتین» آمریکا به امارات، خاصیت پنهانکاری آن برداشته شود.

 به نوشته وبگاه «دیفنس ورلد» این اقدام آمریکا بخشی از رهبرد این کشور در حفظ برتری رژیم صهیونیستی  در منطقه است  و این احتمال وجود دارد در صورت فروش اف-35 به امارات، این جنگنده‌ها برای رادارهای اسرائیل قابل رویت باشند.

به نوشته ابن وبگاه، رژیم صهیونسیتی، اینک 24 فروند اف-35 دارد. «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم نیز برای رسیدگی به موضع فروش این جنگنده‌ها به امارات به آمریکا رفته و قرار است سه شنبه با مقامت این کشور ملاقات کند.

به نوشته این رسانه، علاوه بر از کار انداختن خاصیت پنهانکاری این جنگنده،‌ ممکن است شرکت سازنده  برای حفظ برتری پدافند هوایی رژیم اسرائیل، در ساخت این جنگنده تغییرات دیگری نیز بدهد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا  چندی قبل خواهان اطمینان یافتن کنگره این کشور نسبت به برتری نظامی رژیم صهیونیستی در خاورمیانه شد.«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با پرداختن به موضوع فروش جنگنده‌های نسل پنجم اف-35 به امارات گفت که کنگره باید برتری نظامی اسرائیل در منطقه را حفظ کند.

پلوسی افزود که درک جزئیات اعلامیه الحاق کرانه باختری از سوی اسرائیل «بسیار مهم» است. این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا سه شنبه در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» گفت که مخالف فروش جنگنده اف-35 به امارات متحده عربی نیست.

روزنامه نیویورک ‌تایمز برای نخستین بار توافق برای فروش این هواپیما به امارات را فاش کرد و کاخ سفید نیز در هفته‌های گذشته تلاش‌ها برای فروش سلاح‌های پیشرفته‌ای اعم از جنگنده‌های اف‌-۳۵ و پهپادهای «ریپر» سرعت بخشیده است. این توافق، فروش هواپیمای «ئی‌ای-۱۸جی گرولر» را هم شامل می‌شود.

 انتهای پیام/

کد خبر: 1073206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =