۳هزار پروژه تحقیقاتی مرتبط با کرونا در حال انجام است

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: از ابتدای شیوع کرونا در کشور تاکنون تحقیقات زیادی با موضوع این بیماری انجام شده و بیش از ۳هزار پروژه تحقیقاتی مرتبط با کرونا، مورد حمایت وزارت بهداشت قرار گرفته‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، رضا ملک‌زاده، درباره ۳ هزار پروژه تحقیقاتی مرتبط با کرونا، مورد حمایت وزارت بهداشت قرار گرفته است،  اظهار کرد: تاکنون بیش از یک هزار مقاله علمی در مورد کووید۱۹ از ایران در مجلات معتبر بین‌المللی چاپ شده است که نشان دهنده توجه محققان و اساتید ایرانی برای شناخت بیشتر این بیماری نوپدید است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت افزود: یکی از کارهای خیلی مهم ما، مشارکت در پروژه وحدت یا Solidatory است که توسط سازمان جهانی بهداشت در حال انجام است و در این پروژه به دنبال این هستیم که به موثرترین روش درمانی یا دارویی برای کووید۱۹ دست پیدا کنیم.

عضو کمیته علمی ستاد ملی کرونا تصریح کرد: از بین ۲۸ کشوری که در مطالعه وحدت یا همبستگی حضور دارند دارند، جمهوری اسلامی ایران با مشارکت سه هزار و ۵۰۰ بیمار از همه کشورها حضور پررنگ تری دارد و خیلی امیدواریم که این مطالعه ادامه دار، در آینده بتواند به درمان موثری را برای بیماری کووید۱۹ برسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1073230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =