۲۰ دانشگاه علوم پزشکی کشور دانشجوی خارجی جذب می‌کنند

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پذیرش دانشجویان خارجی در ۲۰ دانشگاه علوم پزشکی کشور خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، علی اکبر حق‌دوست در جریان سفر یک روزه به سمنان  گفت: 20 دانشگاه علوم پزشکی کشور پذیرای دانشجویان خارجی است که نشان از توانمندی نظام آموزشی در رشته‌های پزشکی است.شیوع کرونا محدودیت هایی در جذب دانشجوی خارجی ایجاد کرد ولی زیرساختهای مطلوب دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای جذب این افراد آماده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه دانشگاه های علوم پزشکی در کشور با تلاش فراوان در این زمینه ادامه مسیر می‌دهند، اظهار کرد: تحصیل ۱۱۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان، نمونه‌ای از کیفیت آموزش و جذابیت تحصیل در دانشگاه‌های کشور برای جذب دانشجوی خارجی است.

وی با اشاره به اثرات شیوع کرونا در مباحث آموزشی این وزارتخانه، گفت: شیوع کرونا کلاس های تئوری آموزشهای پزشکی را تعطیل کرد؛ اما آموزش های بیمارستانی در کشور نه تنها کاهش نداشت بلکه در بیشتر بخش‌های تخصصی افزایش یافت.

حق‌دوست با بیان اینکه خدمات درمانی نه تنها کاهش نیافت بلکه با افزایش همراه بود، عنوان کرد: فشار کار بر دستیاران و اعضای هیات علمی بالینی بیشتر از گذشته شده است و دانشکده‌های تخصصی نیز  با استفاده از فضای مجازی برای ارتقای کیفیت و کمیت آموزشها ورود کرده‌اند.

وی رشد آموزش از طریق دانشگاه های علوم پزشکی کشور را مطلوب دانست و بیان کرد: اعتقاد داریم این مساله جای کاری بیشتری دارد و باید توسعه یابد. تغییر چندانی در پذیرش دانشجویان رشته های علوم پزشکی در سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ ایجاد نشده؛ اما بیشتر پذیرش دانشجویان برای ورودی بهمن برنامه‌ریزی شده است.

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: شیوع کرونا توانمندی بخش درمانی کشور را نمایان کرد. بسیاری از افراد ساکن در خارج از کشور به دلیل زیرساختهای قابل قبول در دانشگاه های علوم پزشکی کشور، برای بسیاری از خدمات به ایران می آیند.در کنار ارائه خدمات توسعه یافته و راهبری، توسعه علوم و آموزش های علوم پزشکی نیز در کشور باید مدنظر باشد.

در سفر حق دوست معاون وزیر بهداشت و درمان به سمنان، سه طرح مرکز آزمون الکترونیک با استانداردهای بین‌المللی برگزاری آزمون، کلینیک آموزشی- درمانی توانبخشی سالمندی و  دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان افتتاح شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1073265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =