طراحی سیستم مکان‌یابی کلاف و ساخت شارژ در صنعت فولاد

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان از طراحی سیستم مکان یابی کلاف و ساخت شارژ در واحد بازپخت صنعت فولاد و سیستم برنامه ریزی بلند و میان مدت در صنایع فولاد خبر داد و گفت: هم‌اکنون ۹۰ درصد طرح توسعه سیستم‌های برنامه‌ریزی فولاد مبارکه انجام شده است.

محمدرضا یداله‌پور مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با اشاره به فعالیت این شرکت گفت: فعالیت کاری این شرکت دانش‌بنیان در حوزه تدوین و ارائه سیستم‌های برنامه‌ریزی تولیدی است. می‌توان گفت این سیستم‌ها به عنوان پشتیبان عمل می‌کنند. این سیستم‌ها با مدل‌ها و الگوریتم‌های هوشمند کامپیوتری در حوزه تصمیم‌گیری به کاربر کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه سیستم‌های برنامه‌ریز تولیدی بیشتر در صنایع بزرگ فولاد و خودرو کاربرد دارد، گفت: صنایعی که به خاطر حجم تولید و تردد خطوط تولیدی و تنوع محصولات نیازمند برنامه‌ریزی دقیق دارند از این سیستم بهره‌مند می‌شوند؛ چرا که برنامه‌ریزی به روش دستی و یا روش‌های سنتی امکانپذیر نیست، بنابراین نیاز است که در این سیستم برای برنامه‌ریزی کمک گرفت.

مدیرعامل این شرکت افزود: فعالیت عمده شرکت در طول ۱۰ سال گذشته روی این موضوع بوده است تا جاییکه پروژه‌هایی را با فولاد مبارکه اصفهان،  فولاد هرمزگان، شرکت  فولاد خوزستان و غرب آسیا انجام داده است. علاوه براین ما در زمینه داده‌کاوی  و خرید و فروش خدماتی را به مشتریان ارائه می‌کنیم. همچنین در حوزه شبیه سازی کامپیوتری نیز فعالیت می‌کنیم. روش کار بدین صورت است که سیستم های تولیدی یک مدل و الگویی را از وضعیت واقعی سایت تولیدکننده شبیه‌سازی می‌کند.

وی تصریح کرد: قبل از اینکه تولیدکننده به یکسری تغییرات یا توسعه‌هایی دست بزند نتیجه آن را در مدل‌های شبیه‌سازی مشاهده و براساس آن نتایج تصمیم نهایی را صادر می‌کند و این امر مهم سبب کاهش هزینه‌ها می‌شود.

یداله‌پور ادامه داد: سیستم‌ برنامه‌ریزی تولیدی قبلا در داخل کشور توسعه داده نشده بود در واقع شرکت ما برای اولین بار در کشور این کار را  به صورت انحصاری انجام داد.

وی سیستم برنامه ریزی پیشرفته تولید در صنعت فولاد، سیستم مکان یابی کلاف و ساخت شارژ در واحد بازپخت صنعت فولاد و سیستم برنامه ریزی بلند و میان مدت در صنایع فولاد (Metal Solver) را از عمده پروژه‌های اجرایی این شرکت دانش‌بنیان عنوان کرد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه توسعه سیستم‌های برنامه‌ریزی فولاد مبارکه یک پروژه ۶ ساله بوده که اکنون ۹۰ درصد طرح تحول در این پروژه به ثمر نشسته و مابقی نیز تا انتهای سال به اتمام می‌رسد. همچنین فاز مطالعاتی و شناختی طرح تحول دیجیتال فولاد مبارکه را انجام دادیم و  تا انتهای سال قسمتی از این پروژه‌ها به اتمام خواهد رسید.  در حال حاضر ۴۰ درصد نیاز فولادسازی کشور را این شرکت تامین می‌کند. همچنین برنامه‌هایی را برای ارائه خدمات به شرکت‌های خارجی در دستور کار خود قرار داده‌ایم و اجرای این برنامه‌ها بستگی به توسعه محصولات و تکمیل آنها و نیز رفع موانع برسرراه شرکت دارد تا بتوانیم خدمات بلند مدت را برای شرکت‌های خارجی ارائه کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۷ نفر کارشناس صنایع به صورت مستقیم و تعدادی از استادان دانشگاه به صورت مشاوره‌ای با این شرکت دانش‌بنیان همکاری می‌کنند، گفت: در تمام شرکت‌ها مهم‌ترین منابع حفظ نیروی انسانی است؛ اما متاسفانه امروزه بخاطر نبود نقدینگی، منابع مالی، مسائل تامین اجتماعی و دارایی  باعث شده است که بسیاری از افراد اقدام به مهاجرت می‌کنند، بنابراین دولت باید از این شرکت‌ها حمایت کرده و مانع مهاجرت آنها به خارج از کشور شود.  

انتهای پیام/

کد خبر: 1073275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =