زمینه همراهی قوه قضائیه با زیست‌بوم دانش‌بنیان فراهم شد

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، با بیان اینکه ایده‌های نوآور و خلاقیت جوانان دانش آموخته و مستعد می‌تواند راه را برای تحول جامعه ساخت آینده‌ای پیشرو و نوآور هموار کند، گفت: جان‌مایه و اساس اقتصاد دانش بنیان نگاه جامع به سرمایه‌های انسانی و اهمیت بخشی به نوآوری است و فرهنگ نوآورانه روح توسعه پایدار به حساب می‌آید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) ،  سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان اینکه توسعه یک مفهوم فرهنگی است، عنوان کرد: سال‌های پیش مفهوم توسعه در زیرساخت و سخت افزارها، ساخت و راه‌اندازی کارخانه‌های جدید و صنایع خلاصه می‌شد اما با ظهور شرکت‌های دانش‌بنیان و مساعد شدن زیست‌بوم نوآوری به مثابه یک مفهوم نرم‌افزاری تعریف شد.

 وی ادامه داد: در سال‌های اخیر به این باور رسیدیم که توسعه فراتر از نرم‌افزار و سخت‌افزار، یک مفهوم فرهنگی است و جامعه‌ای که به باور حمایت و اهمیت بخشیدن به نوآوری‌های جوانانش برسد، به مفهوم واقعی توسعه دست خواهد یافت.  

 معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، با بیان اینکه ایده‌های نوآور و خلاقیت جوانان دانش آموخته و مستعد می‌تواند راه را برای تحول جامعه ساخت آینده‌ای پیشرو و نوآور هموار کند، گفت: جان‌مایه و اساس اقتصاد دانش‌بنیان نگاه جامع به سرمایه‌های انسانی و اهمیت بخشی به نوآوری است و فرهنگ نوآورانه روح توسعه پایدار به حساب می‌آید.

کمک متقابل دانش‌بنیان‌ها و دستگاه قضا به یکدیگر

ستاری از تسهیل فرآیند حمایت‌های حقوقی و قضایی فعالان دانش‌بنیان از سوی قوه قضاییه و رفع نیازهای خدمات قضا به مدد شرکت‌های دانش‌بنیان گفت و ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان دست واسطه‌هایی را که در سال‌های طولانی بر تعدادشان افزوده شده و دیوارهای مستحکمی را حول خدمات مورد نیاز جامعه کشیده‌اند کنار می‌زنند. این کسب‌وکارها، خدماتی‌ را که توسط دولت، گران و غیرقابل دسترس ارائه می‌شد ارزان و در دسترس  جامعه قرار داده‌اند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان، دانش‌بنیان‌ها را پدیده‌ای نوظهور و تحول‌آفرین دانست و افزود: ماهیت پویای این کسب‌وکارها ایجاب می‌کند که همواره یک گام جلوتر از قانون به پیش بروند. چراکه به دلیل نوآوری‌هایشان  همواره در حال تحول و تغییر ماهیت هستند.

وی ادامه داد: ایجاد این پردیس، زمینه‌ای فراهم می‌کند تا میان زیست بوم دانش‌بنیان و دستگاه قضا، بر اساس راهکارهای پویا و کارآمد قانون بتواند همراه و هم پای نوآوری فعالان زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری حرکت کند.

معاون و فناوری رئیس جمهوری از همکاری و همراهی قوه قضاییه در حمایت از کسب و کارهای دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها قدردانی کرد و گفت: دیدگاه مثبت رئیس محترم قوه، برای جوانان خلاق و نوآور زیست بوم دانش‌بنیان است. این نگرش ارزشمند موجب می‌شود خدمات بهتری به مردم جامعه و نیازها زمینه برای اشتغال و ارزش افزوده درگیری فرهنگی تازه در نگاه جامعه به  نوآوری فراهم شود.

در حاشیه این مراسم، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری و رئیس قوه قضاییه از واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر پردیس نوآوری‌های حقوقی و قضایی بازدید کردند. این پردیس کار خود را با چهل تیم استارتاپی و دانش بنیان آغاز کرده و قرار است ضمن رفع نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتپ‌ها در حوزه مالکیت فکری، به هوشمندسازی و چابک‌سازی قوه قضائیه کمک کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1073306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =