ادعای الجزیره: یک بالگرد با سرنشینان روس در لیبی سقوط کرد

شبکه قطری «الجزیره» در گزارشی مدعی شد که یک بالگرد که سرنشین آن چند نیروی روس بودند در نزدیکی پایگاهی درمرکز لیبی سقوط کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، شبکه قطری «الجزیره»، امروز (چهارشنبه) مدعی شد که یک بالگرد در لیبی سقوط کرده است که چند نیروی روسیه سرنشین آن بودند.

الجزیره به نقل از سخنگوی اتاق عملیات «سرت»‌ و «الجفره» ادعا کرد که یک بالگرد که تعدادی نظامی روس سرنشین آن بودند، در نزدیکی پایگاه «الجفره» در لیبی سقوط کرده است.

الجزیره همچنین مدعی شد که نیروهای روسیه اطراف محل سقوط بالگرد در «سوکنه» در نزدیکی پایگاه الجفره (مرکز لیبی) را بسته‌اند.

پیشتر، برخی منابع نزدیک دولت «وفاق ملی» لیبی مدعی حضور نیروهای روسیه در لیبی شده بودند؛ خبری که مسکو بارها آن را تکذیب کرده است.

کشور لیبی از سال ۲۰۱۱ و از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر پیشین این کشور با گسستگی سیاسی مواجه شده و تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ یکی از این دولت‌ها، دولت وفاق ملی به ریاست السراج است که در طرابلس قرار دارد و از حمایت ترکیه برخوردار است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی است که «خلیفه حفتر» فرمانده شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش ملی لیبی» آن را رهبری می‌کند و از حمایت امارات و مصر برخوردار است.
منبع:فارس
انتهای پیام

کد خبر: 1073320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =