احتمال رونمایی از موشک بالستیک توسط کره شمالی در رژه نظامی

یک اندیشکده آمریکایی مدعی است تصاویر ماهواره‌ای از تاسیسات آموزشی کره شمالی ثبت کرده که نشان می‌دهد کِشنده‌های موشک بالستیک احتمالا در رژه دهم اکتبر حضور دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد در بحبوحه تنش‌های اخیر در شبه‌جزیره کره، ارتش پیونگ‌یانگ احتمالا از موشک‌های بالستیک در تمرینات رژه نظامی بزرگ که در چند روز آینده برگزار می‌شود، استفاده می‌کند.

اندیشکده آمریکایی «۳۸ درجه شمالی» که در حوزه تحولات شبه‌جزیره کره به ویژه کره شمالی فعالیت دارد، تصاویری را از این کشور منتشر کرد که وسیله نقلیه‌ای شبیه کِشنده موشک‌های بالستیک را در تمرینات پیش از برگزاری رژه نظامی دهم اکتبر نشان می‌دهد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این تصاویر که روز سه‌شنبه از تاسیسات آموزشی رژه «میریم» واقع در حومه شهر پیونگ‌یانگ، ثبت شده‌اند، علی‌رغم اینکه چندان واضح نیستند تا نوع خودرو و موشک بالستیک آن را تشخیص داد اما اندازه بسیار بزرگ و شکل آن نشان می‌دهد که حمل‌کننده و آتش‌بار موشک عظیمی است.

بر این اساس، اندیشکده ۳۸ درجه شمالی در گزارش خود نوشت: «این وسیله نقلیه به اندازه‌ای بزرگ هست که یکی از موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای کره شمالی را حمل کند، موشک‌هایی که می‌توانند کلاهک‌های هسته‌ای را به اهدافی در فواصل مختلف ایالات متحده برسانند».

این اندیشکده می‌گوید تمرینات امسال به دلیل اقدامات پیشگیرانه از شیوع ویروس «کووید۱۹» و همچنین شرایط نامساعد آب‌وهوایی در این کشور با مقداری تاخیر در مقایسه با سال گذشته آغاز شده است.

در این گزارش همچنین آمده است که تصاویر ماهواره‌ای از تاسیسات آموزشی کره شمالی، حجم زیادی از نیروها و خودروهای نظامی را نشان می‌دهد که مشغول تمرین برای رژه بزرگ روز دهم اکتبر برای گرامیداشت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس حزب کارگر این کشور هستند.

به نوشته رویترز، کره شمالی از سال ۲۰۱۸ تا کنون (زمان آغاز مذاکرات دیدارهای سه‌گانه کیم جونگ‌اون رهبر کره شمالی با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا)، بزرگترین موشک‌های بالستیک خود را در رژه‌های نظامی به نمایش نگذاشته است.

پیش از این، رسانه ها از اقدام مشترک آمریکا و ژاپن در ساخت ماهواره‌های جاسوسی برای رهگیری موشک‌های جدید کره شمالی خبر داده بودند.
منبع:فارس
انتهای پیام

کد خبر: 1073322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =