نخ و سوزن توییت‌های ترامپ را سوژه کردند

یک بانوی هنرمند آمریکایی نمایشگاهی از گلدوزی کنایه‌آمیز توئیت‌ها و ادعاهای جنجالی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا برپا کرد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، دو سال از زمامداری ترامپ می‌گذشت که دیانا ویمار (Diana weymar) تصمیم گرفت توجهات را به پست‌های تند و تحریک‌آمیز وی در توئیتر جلب کند. وی برای انجام این کار به جای استفاده از رسانه اجتماعی محبوب ترامپ، نخ و سوزن را به عنوان ابزار انتخاب کرد. تعابیر طعنه‌آمیز وی از برخی از به یادماندنی‌ترین توئیت‌های تند رئیس‌جمهوری آمریکا در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور، در یک مجموعه نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته می‌شود.  

ترامپ ژانویه سال ۲۰۱۸ در واکنش به انتشار کتاب آتش و خشم که مایکل وولف در انتقاد از دولت وی تالیف کرده بود، در توئیتی نوشت: دو دارایی بزرگ من برخورداری از ثبات روانی و باهوش بودن است. وی در پایان این توییت خود را یک نابغه باثبات توصیف کرد، ادعایی که ویمار را برآن داشت تا در حرکتی کنایه‌آمیز آن را گلدوزی کند.این بانوی هنرمند وقتی تصویری از این گلدوزی را روی صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد بازخورد مثبت گرفت و ترغیب شد این کار را برای دیگر توییت‌های جنجالی ترامپ نیز انجام دهد.

با گذشت چند ماه، دنبال‌کنندگان صفحه اینستاگرام ویمار خواستار همکاری در این پروژه شدند. برخی نیز با اعطای پارچه‌هایی با طرح‌های خاص اعتراضی با این حرکت گروهی همراهی کردند.ویمار در این باره می‌گوید: اعتراض فردی یک چیز است و اعتراض جمعی یک چیز دیگر.این هنرمند کنشگر حرکت اعتراضی خود را یک تظاهرات دیجیتال می‌داند که در حال حاضر بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ بنر اعتراضی گلدوزی شده دارد.

هدف از این پروژه ثبت رویدادهای ریاست جمهوری ترامپ و جنبش‌ بر ضد آن است. توئیت‌ها بی‌دقت نوشته و به راحتی پاک می‌شوند اما گلدوزی ماندگارتر است و انجام آن به زمان و مهارت نیاز دارد. با نزدیک شدن به روز انتخابات در آمریکا، ویمار عمدا برگزاری نمایشگاهی از این آثار را ترتیب داده است.گلدوزی‌های این گروه از اوایل سپتامبر تا پایان سال ۲۰۲۰ روی دیوار نگارخانه خانه فرهنگ واشنگتن به نمایش گذاشته می‌شود که تنها دو مایل با کاخ سفید فاصله دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1073324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =