شیاطین سرخ در مسیر بازگشت؟!

تیم منچستریونایتد با سرالکس دوران طلایی داشت و افتخارات زیادی با این مربی اسکاتلندی بدست آورد، ولی با خداحافظی فرگوسن از دنیای مربیگری و تیم منچستریونایتد این تیم دچار یک ٱفت فاحش شد.

باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)-رضا دهقانی؛ مدیران شیاطین سرخ برای جانشینی فرگوسن،ابتدا به سراغ دیوید مویس رفتند که پیشنهاد خود فرگوسن برای جانشینی خودش بود،ولی این مربی نتوانست توفیق خاصی با منچستریونایتد بدست آورد و اخراج شد.

 تفکرات هلندی با لوئیس فن خال وارد منچستریونایتد شد
سپس مدیران یونایتد فن خال هلندی را بعنوان سرمربی انتخاب کردند،فن خال که سابقه خوبی در مربیگری با تیم های بارسلونا و تیم ملی هلند داشت هم نتوانست گره ای از شیاطین سرخ باز کند.

نوبت آقای خاص شده بود که  مرد اول نیمکت اولدترافورد بشود
مدیران منچستریونایتد این دفعه به دنبال گزینه جذاب‌تری برای مربیگری شیاطین سرخ بودند، به همین منظور آقای خاص فوتبال جهان را به عنوان مرد اول نیمکت انتخاب کردند.
مورینیو که سابقه درخشانی به عنوان مربی در تیم های پورتو،چلسی، رئال مادرید و اینتر داشت و توانسته بود در فصل اول حضورش در لیگ جزیره با چلسی جنگ قهرمانی را از سرالکس فرگوسن ببرد و حتی جسارتش در مربیگری مورد تمجید سرالکس قرار گرفته بود، آیا می توانست شکوه را به اولدترافورد برگرداند؟!
مورینیو  با خریدهای جذاب و گران قیمت مثل پوگبا و زلاتان آمد،آقای خاص در فصل اول مربیگری اش در منچستر توانست لیگ اروپا و جام اتحادیه را فتح کند و امید ها را برای قهرمانی فصل بعد در لیگ جزیره زنده نگه دارد.

مورینیو جنگ قهرمانی را به رقیب همشهری باخت
در فصل بعد منچستریونایتد با مورینیو توانست بهترین رتبه خود را بعد از دوران فرگوسن بدست آورد، آنها نایب قهرمان شدند، حتی امتیاز قابل قبولی برای قهرمانی گرفتند اما تیم منچستر سیتی با پپ رویایی نتیجه گرفته بود و قهرمان شده بود و یونایتد جنگ قهرمانی را از رقیب همشهری باخت و دوم شد.
طلسم فصل سوم در یونایتد هم دست از سر خوزه پرتغالی برنداشت و با نتایج ضعیف از هدایت این تیم برکنار شد.

اوله این بار هم در نقش تعویضی برای کمک به شیاطین سرخ آمد
شیاطین سرخ این دفعه اوله گونار سولشر را بعنوان مربی موقت  تا پایان فصل و جانشین خوزه مورینیو انتخاب کردند.
اوله تعویض طلایی و بازیکن محبوب سرالکس فرگوسن بود، فکر نکنم هواداران یونایتد گل لحظه آخری اوله به بایرن مونیخ که منجر به قهرمانی آنها در لیگ قهرمانان اروپا شد را فراموش کرده باشند، اوله این بار هم در اواسط بازی در نقش یک تعویضی آمد، ولی این بار بازی یک مسابقه نود دقیقه ای نبود، این بار بازی لیگ جزیره بود، لیگی که پر از مربیان و بازیکنان مطرح و رقابتی ترین لیگ اروپایی است.

سولشر انتخابی عجیب با کارنامه ضعیف در مربیگری بود !!
از آنجایی که سولشر سابقه جذابی در مربیگری  نداشت و سابقه مربیگری وی فقط محدود به مدتی مربیگری در تیم رزرو های یونایتد و کاردیف سیتی می شد، هواداران اوله را گزینه جذاب و دائمی برای نیمکت نمی دانستند و آنچنان امیدی به این مربی نروژی نداشتند.
سولشر از جنس شیاطین سرخ بود، فردی که بزرگی یونایتد را به درستی درک می کرد و پیش از اینکه خودش را مربی این تیم بداند، خود را هوادار شیاطین سرخ می دانست، همین انگیزه کافی بود.


مرد نروژی غیرقابل باور شروع کرد
اوله رویایی شروع کرد با برد های پرگل و فوتبالی جذاب و سراسر هجومی که هواداران به دلیل افکار دفاعی خوزه خیلی وقت از تیم محبوبشان ندیده بودند، 14 برد از 19 بازی مدیران یونایتد را متقاعد کرد که قرار داد این مربی نروژی را دائمی کنند ولی بعد از دائمی شدن قرار داد، اوله انگاری عطشش را از دست داده بود تیم افت کرد و نتایج سینوسی شدند ولی در آخر اوله فصل را با رتبه ششم به اتمام رساند.


 شیاطین سرخ در نقش رابین هود ظاهر شده بودند!
اوله برای فصل بعد روی آکادمی حساب ویژه ای کرده بود و بازیکنانی مثل میسون گرینوود، ویلیامز، تاهیت چانگ و گومز را به تیم اصلی اضافه کرد و هری مگوایر دفاع وسط تیم ملی انگلیس را با قیمتی هنگفت به تیم آورد انگاری همه چیز داشت برای موفقیت و قهرمانی در لیگ جزیره آماده می شد ولی منچستریونایتد انگاری این فصل تصمیم گرفته بود رابین هود لیگ برتر شود تیم های بزرگ را می برد و به تیم های پایین و میانه جدولی امتیاز می داد،حضور برونو فرناندز پرتغالی باعث شد یونایتد جذاب تر شود و نتایج خوبی در اواخر فصل بگیرد ولی لیورپول کلوپ و سیتی پپ ایتقدر خوب بودند که اوله نتوانست فصل دوم مربیگری اش در منچستریونایتد را با رده ای بهتر از سومی تمام کند.


 
سولشر طلسم شکنی می کند؟!
اوله از برنامه سه ساله اش حرف می زد و می گفت فصل بعد که فصل سوم مربیگری اش در یونایتد می باشد این تیم را قهرمان می کند، همان طور که کلوپ لیورپول را بعد از برنامه ای چند ساله قهرمان لیگ جزیره کرد.
مدیران یونایتد در نقل و انتقالات نسبت به رقبای خودشان ضعیف تر بودند و در خرید سانچو تا الان ناموفق بودند و فقط توانستند در جذب فن د بیک موفق عمل کنند، هواداران منچستریونایتد این فصل قهرمانی می خواهند با مربی که از جنس خودشان هست با مربی که فصل گذشته اکثر بازی های بزرگ را با پیروزی به اتمام رساند.
آیا اوله که  فصل را با شکست مقابل کریستال پالاس آغاز کرده می تواند دوباره اولدترافورد را به تئاتر رویاها تبدیل کند؟! آیا می تواند به دوران عدم قهرمانی در لیگ جزیره بعد از دوران فرگوسن خاتمه بدهد؟! آیا می تواند شیاطین سرخ را در مسیر بازگشت به اصل خود قرار دهد؟!

کد خبر: 1073330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =