چین خطاب به ترامپ: علاوه بر کرونا با چالش یکجانبه گرایی و قلدرمآبی هم مواجه هستیم

نماینده دائم چین در سازمان ملل با رد اتهامات ترامپ درباره ویروس کرونا تاکید کرد که جهان علاوه بر کرونا با چالش یکجانبه گرایی و رویکردهای قلدرمآبانه نیز مواجه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(کرونا-با-چالش-یکجانبه-گرایی-و-قلدرمآبی">ایسکانیوز)، «ژانگ جون» نماینده دائم چین در سازمان ملل اتهامات «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا درباره ویروس سیاسی را بی پایه و اساس خواند و تاکید کرد که پکن با «ویروس سیاسی» مخالف است.

‌رئیس‌جمهوری آمریکا در هفتادوپنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل با سیاسی کردن بحث ویروس کرونا مدعی شد، این سازمان باید چین را به دلیل شیوع ویروس کرونا در خصوص اقداماتش پاسخگو کند.

نماینده چین افزود: جهان با چالشهای شدیدی مثل ویروس کووید-19 مواجه است. همچنین چالشهای دیگری نظیر یکجانبه گرایی، حمایت گرایی و رویکردهای قلدرمآبانه نیز وجود دارد. دنیا اکنون بر سر یک چهار راه قرار دارد و نیاز به یکپارچگی و همکاری داریم نه تقابل.

وی اضافه کرد، نیاز داریم تا اعتماد و اطمینان دوجانبه افزایش یابد.

ژانگ همچنین گفت: کاری نداریم دیگران چه می‌گویند، پکن با قدرت از چندجانبه گرایی و سازمان ملل برای ایفای نقش مرکزی خود در بحرانهای بین المللی حمایت می‌کند.

شینهوا نوشت:در حالیکه ترامپ تلاش می‌کند چین را به خاطر شیوع ویروس کرونا سرزنش کند، کشورش رکورد دیگری در تعداد تلفات و مرگ و میر کرونا ثبت کرده است.طبق گزارش دانشگاه جانز هاپکینز، شمار تلفات کرونا در ایالات متحده در روز سه شنبه از 200 هزار نفر نیز عبور کرد.

کد خبر: 1073333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =