پرشورها با علی‌منصور از فوتبال چه می‌خواهند؟

تراکتورسازی تبریز بعد از کسب عنوان قهرمانی در جام حذفی، حالا در سر سودای حضوری مقتدرانه در لیگ بیستم را می‌پروراند.

باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز) - حامد صیفی؛ بعد از اینکه مدیران تراکتورسازی تبریز باب مذاکره با علی کریمی، علی دایی و حتی مهی تارتار را باز و با هریک به دلایلی به توافق نرسیدند، می‌شد تصور این را داشت که قهرمان جام حذفی عَلَم مقابله با قانون منع ورود خارجی‌ها را برافراشته و دوباره مثل فصل قبل سراغ مربی خارجی می‌رود. اما اعلام انتخاب علیرضا منصوریان به عنوان سرمربی جدید تیم تراکتورسازی نشان داد که تبریزی‌ها این بار حرکت تازه‌ای را در دستور کار قرار داده و دنبال ماجراجویی‌های جذاب در لیگ پیش‌رو هستند.
با وجود اینکه تصور می‌شد تراکتورسازی برای فصل جدید عنان کار را به دست مربی‌ای خواهد سپرد که هم اسمی باشد و هم دارای کارنامه‌ای با نمره‌ی قبولی، اما آنها دست روی علیرضا منصوریانی گذاشتند که عملکرد سینوسی‌اش در دوران مربی‌گری و در تیم‌های مختلف، تقریبا به همه‌ی اهالی فوتبال ثابت شده است.
*منصوریان و یک چالش جدید
آغاز مربی‌گری منصوریان به همدان و تیم پاس باز می‌گردد. جایی که مرد محبوب آبی‌ها از هول حلیم خود را به دیگِ جوشان فوتبال انداخت و از 10 بازی فقط یک برد برای تیم همدانی کسب کرد تا مدیران وقت پاس خیلی زود عطای همکاری با منصوریان را به لقایش ببخشند.
منصوریان اگرچه در تیم‌ ملی امید و تیمِ جوان نفت عملکرد بدی نداشت، اما در استقلال فقط برنده‌ی نیمی از بازی‌ها بود تا تجربه‌ی اشتباه در قبول زودهنگام مربی‌گری در پاس، این‌بار ترمز کارش در خانه یعنی استقلال شود.
کاپیتان سابق استقلال بعد از دوران پرفراز و نشیب در ذوب‌آهن اصفهان، در یکی از جدی‌ترین چالش‌های دوران کاری حالا هدایت تیم تراکتورسازی تبریز را بر عهده گرفته و به‌خوبی می‌داند که تجربه‌ی کار در تبریز با وجود برخورداری از هواداران کم‌نظیر، امکانات ایده‌آل و حضور چهره‌های سرشناس و ملی‌پوش در این تیم بسیار متفاوت با مابقی تیم‌هاست.
*چراغ خاموش در نقل‌وانتقالات
تیم تبریزی بعد از رویه‌ی متفاوت در انتخاب سرمربی، احتمالا در بازار نقل‌وانتقالات هم آرایش جدیدی به منصه‌ی ظهور خواهد گذاشت.
اگرچه هنوز فرصت زیادی برای نقل‌وانتقالات بازیکنان وجود دارد، اما با توجه به اینکه تیم‌هایی چون استقلال، پرسپولیس و حتی سپاهان تقریبا کار خود را تمام و به قول معروف صیدهای خوب بازار را شکار کرده‌اند، و از طرفی با توجه به منع ورود خارجی‌ها، بعید است که تبریزی‌ها امسال برای خرید مهره‌های جدید دست به ولخرجی بزنند و طبیعتا ماموریت آنها با توجه به خواسته‌ی سرمربی جدید، حفظ اسکلت اصلی تیم است.
تراکتوری‌ها البته با توجه به از دست دادن رشید مظاهری، به دنبال یک گزینه‌ی خوب برای حفاظت از قفس توری می‌گردند که با توجه به دوری فرعباسی از استقلال و چند تیم دیگر، او محتمل‌ترین گزینه به نظر می‌رسد.
از سویی تیم تبریزی با از دست دادن رضا اسدی، می‌تواند به یک بازنده در نقل‌وانتقالات تبدیل شود، اما به نظر می‌رسد رابطه‌ی خوب منصوریان با آرمین سهرابیان که در تیررس استقلالی‌ها هم بود، پای مدافع سایپا را به تبریز باز کند تا تراکتور و منصوریان کمی از فشار جدایی رضا اسدی هم خارج شوند.
در صورت حفظ ستاره‌هایی مثل احسان حاج‌صفی که به‌شدت مورد تاکید منصوریان هم هست، متولیان تیم تبریزی اما یکی دو گزینه‌ی جذاب مدنظر دارند که در صورت جذب، تیم منصوریان را قطعا خطرناک‌تر از سال قبل خواهد کرد.
آنها سعی در خرید محمد نادری، هایجک سعید واسعی از استقلال و به خدمت گرفتن شهریار مغانلو را دارند. جذب این نفرات و چند پا به‌توپ دیگر که اسامی‌شان دهان به دهان شده، اگرچه بسیار دشوار است، اما به هر حال نباید فراموش کنیم که این خریدها، توقعات را از سرمربی جوان تراکتور بالاتر خواهد برد.
*تبریزی‌ها فقط قهرمانی می‌خواهند
بعد از قهرمانی در جام حذفی آن هم با ساکت الهامی، قطعا این‌بار هواداران تبریزی توقعشان متفاوت از سال‌های گذشته است و از حق هم که نگذریم، با توجه به نفراتی که آنها در اختیار دارند این توقع اصلا بیراه نیست.
اگر تراکتور حتی موفق به خرید دو یا سه بازیکن مدنظر منصوریان شود و از طرفی دیگر بازیکن شاخص دیگری از این تیم جدا نشود که البته کمی بعید است، باید تیم تبریزی را امسال یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان بدانیم. موضوعی که قطع به یقین منصوریان بهتر از همه به آن واقف است.
بدون تردید هواداران تراکتور را بعد از قهرمانی در جام حذفی و کسب سهمیه‌ی آسیایی، فقط قهرمانی در لیگ بیستم راضی نگه می‌دارد و این همان حساسیتی است که علیرضا منصوریان در چالش جدید خود با آن دست و پنجه نرم خواهد کرد.
آنها با حفظ اسکلت اصلی تیم و فعالیتی با چشمان باز در بازار نقل‌وانتقالات می‌روند تا کار نیمه‌تمام فصول قبل را به سرانجام برسانند.

کد خبر: 1073341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =