تحریف‌کنندگان جنگ بدانند که اتحاد مردم گسستنی نیست

جامعه دانشگاهی و استادی کشور ضمن اعلام همبستگی با سپاه پاسداران، خطاب به توطئه گران و تحریف کنندگان جنگ اعلام می‌کنند که اتحاد ملت ایران گسستنی نیست.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، چند روز گذشته بخش فارسی شبکه بی‌بی‌سی برنامه‌ای به نام «کودتای خزنده در سپاه» را پخش کرد که شامل فایل صوتی بخشی از جلسه فرماندهان سپاه در ۵ آذر ۱۳۶۳ در تهران بود. این برنامه واکنش‌های متعددی فرمانده‌های دوران جنگ، مسئولان دولتی و خانواده شهدا را در پی داشت.

در همین زمینه مسئول شورای راهبردی بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران بزرگ با اشاره به تلاش‌های شبکه خبری بی‌بی‌سی برای تحریف دوران دفاع مقدس بیان کرد: رسانه bbc انگلیس در یک پروپاگاندای رسانه‌ای با پخش بخش‌هایی از جلسه محسن رضایی فرمانده وقت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و برخی فرماندهان در کوران جنگ و انتشار برخی اختلاف سلائق فرماندهان با وی درصدد تحریف پرافتخارترین و عزتمندانه‌ترین روزها و سال‌های تاریخ ایران است.

روح‌الله سلگی ادامه داد: رسانه‌های انگلیسی در مستندی با عنوان «کودتای خزنده در سپاه» تلاش دارد تا  ابهاماتی درباره جنگ برای مردم ایران و جهان ایجاد کند.

وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس جزو سندهای پر افتخار انقلاب اسلامی بوده است، گفت: نه تنها قشر خاصی از مردم یا افراد طرفدار جریان‌های خاص سیاسی بلکه هر ایرانی وطن‌دوست، دوران دفاع مقدس را که رزمندگان ایران با دست خالی در مقابل ابرقدرت‌های جهان ایستادند فراموش نخواهند کرد.

روح‌الله سلگی اضافه کرد: ملت ایران برای حفظ استقلال و عزت کشور هزینه‌های بسیاری از جمله خون شهدا را داده‌اند و در نتیجه با تمام وجود این عزت و سربلندی را حفظ می‌کنند.

وی با بیان اینکه ملت ایران به دلیل استقلال‌طلبی و ایستادگی در برابر استعمارگران مورد هجوم رژیم بعث قرار گرفت، گفت: کشورهای عربی و غربی در حمایت از صدام و دشمنی با انقلاب اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نکردند.

به گفته سلگی؛ مردم ایران که تاریخ آنها مشحون و مملو از قراردادها و استعمارگری‌های کشورهایی چون انگلیس است، در حال حاضر در مقابل دسیسه‌های انگیس ایستادگی می‌کنند تا  قراردادهایی نظیر ۱۹۰۷ که در آن ایران رسما مستعمره انگلیس شد، تکرار نشود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه دو قطبی‌های استقلال و استعمار و عزت و ذلت در اذهان ایرانیان ثبت شده است، گفت: در حال حاضر انگلیس و استکبار جهانی باید بداند که دوران وثوق‌الدوله‌ها به آنها باج می‌دادند، گذشته است.

وی مطرح کرد: ملت ایران فراموش نمی‌کند که بمب‌هایی که انگلستان در اختیار رژیم بعث عراق قرار داد باعث شهادت تعداد زیادی از هموطنان شد و در حال حاضر مردم به این کشور و رسانه‌های آن اعتماد که ندارند هیچ؛ به توطئه‌های آنها نیز واقف هستند.

سلگی در تکمیل سخنان خود گفت: جامعه دانشگاهی و استادی کشور ضمن اعلام همبستگی بیش از پیش خود را با  سپاه پاسداران و خطاب به توطئه گران و تحریف کنندگان جنگ اعلام می‌کنند که اتحاد ملت ایران گسستنی نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1073342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =