سیستم تخلیه اتوماتیک آب کف مخازن نفتی تولید شد

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان از تولید سیستم تخلیه اتوماتیک آب کف مخازن نفتی خبر داد و گفت: هسته اصلی این سیستم الکترونیکی بوده و دانش تولید آن در انحصار این شرکت است.

محمدرضا مجیدپور مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، درباره فعالیت این شرکت اظهار کرد: این شرکت فعالیت خود را با تمرکز بر زمینه‌های الکترونیک و مخابرات شروع کرد و  در ادامه فعالیت‌ها به حوزه‌های فناوری اطلاعات و گردشگری وارد شد. می‌توان گفت این شرکت در حال حاضر بخشی از محصولات الکترونیکی و مخابراتی و نیازهای صنعت نفت را تولید می‌کند.

وی، طراحی و ساخت بیش از ۶ نوع مودم مخابراتی با فناوری روز دنیا و با قابلیت‌های تبادل صوت، داده و تصویر را قسمتی از فعالیت‌های این شرکت عنوان کرد.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان از تولید سیستم تخلیه اتوماتیک آب کف مخازن نفتی خبر داد و افزود: هسته اصلی این سیستم الکترونیکی بوده و دانش تولید آن در انحصار این شرکت است. اما تولید بخش‌های مکانیکی آن در حوزه تخصصی ما نیست.

 وی تأکید کرد: این محصول برای اولین بار در کشور تولید شده است و تا به امروز واردات چنین دستگاهی نداشتیم و تمام کارها به صورت دستی انجام می‌شد. حدود دو ماه است که مجوز تاییدیه این دستگاه را دریافت کردیم. هم‌اکنون سیستم تخلیه اتوماتیک آب کف مخازن در پالایشگاه تبریز نصب شده است و در حال مذاکره با پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس هستیم.

مجیدپور ادامه داد: همچنین در حوزه گردشگری یا اکوتوریسم فعالیت می‌کنیم. در حقیقت یکسری اقامتگاه‌های بوم‌گردی یا سنتی و هتل‌ها در سراسر ایران وجود دارد که برای خیلی از افراد شناخته شده نیست برای این منظور ما برنامه بوم‌گردی را در جهت توسعه صنعت گردشگری در سطح داخلی و بین‌المللی در دستور کار خود قرار دادیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۵۰۰ اقامتگاه‌ها را در اپلیکیشن‌ بوم‌گردی  را برای گردشگران معرفی کردیم و این موضوع سبب توسعه صنعت توریسم داخلی و هم نیز باعث اشتغالزایی در این حوزه شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: در کل دنیا توسعه هم‌افزایی الگوی موفقی است. در این الگو شرکت‌هایی که می‌خواهند فعالیتی خاص در یک زمینه مشخص داشته باشند، لازم نیست بر همه حوزه‌های تخصصی مورد نیاز مسلط باشند، بلکه بر حوزه مورد نظر خود تمرکز کرده و از مهارت دیگر شرکت‌ها در جهت پیشبرد کار در باقی حوزه‌ها استفاده می‌کنند. این روش باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت محصولات می‌شود.

وی ادامه داد: موضوع هم‌افزایی بحث گسترده‌ای است که اگر شرکت‌ها درست از آن استفاده کنند دری برای تولید ثروت به رویشان باز می‌شود. نمونه آن را هم می‌توان در شرکت‌های خارجی دید که این کار را از طریق ارائه بورس به دانشگاه‌ها انجام می‌دهند.

مجیدپور در مورد تعداد نیروی انسانی شاغل در این شرکت گفت: در حال حاضر ۱۱ نفر در شرکت ما فعالیت می‌کنند، که همگی دارای تحصیلات عالی از دانشگاه‌های معتبر هستند.

مجیدپور خاطرنشان کرد: هدف ما توسعه محصولات است. برای این توسعه، محصولاتی را مد نظر قرار دادیم که در کشور تولید نمی‌شوند. هدف دوم نیز ورود به حوزه صادرات و ارائه محصولات در حوزه بین‌الملل است.

وی اضافه کرد: تحقق جهش تولید به پایداری و ثبات اقتصادی و بکارگیری نیروی انسانی مجرب بستگی دارد و این دو موضوع فاکتور نهایی جهش تولید را رقم می‌زند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1073343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =