معاون وزیر آموزش و پرورش: ادعا نداریم شبکه شاد بی نقص است

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با یان اینکه بتدریج مشکلات شبکه شاد رفع خواهد شد گفت: به طور حتم این شبکه کامل نیست و ادعا نداریم شبکه بی نقصی است اما بعضی از کارشناسان شبانه روز در حال تلاش برای رفع مشکلات هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، در ادامه حضور و بازدیدهای نظارتی بر عملکرد مناطق آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس صبح امروز دکتر احمدی لاشکی با حضور در منطقه ۱۴ آموزش و پرورش تهران ضمن بازدید از چند مدرسه با معلمان و مدیران این منطقه به گفت وگو نشست.

در این بازدید معاون حقوقی و امور مجلس با اشاره به ضرورت تدبیر لازم برای پیشبرد این سال تحصیلی خاص گفت: کمتر از ۲۷ کشور دنیا هستند که هنوز مدارس شان را باز گشایی نکردند. در اکثر کشورهای جهان مدارس کار می کنند. ایتالیا که یکی از پر خطرترین کشورها بود در شیوع کرونا مدارس را باز گشایی کرده اند. در فرانسه و سایر کشورها هم آموزش و پرورش را تعطیل نکرده اند. شاید یک مدرسه خاص تعطیل شود برای وجود کرونا اما نباید کل مدارس را تعطیل کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سال گذشته فرصتی برای آشنایی معلمان با دانش آموزان بود و معلم می دانست که دانش آموزان چه وضعیت یادگیری دارد گفت: امسال که از ابتدای سال با کرونا مواجه هستیم باید فرصتی فراهم کنیم که معلم و دانش آموز با هم آشنا شوند و بنا بر نیاز روش تدریس و آموزش تنظیم شود.

احمدی لاشکی اضافه کرد: تاکید اول و آخر ما این است که پرو تکل های بهداشتی و سلامت جسمی معلمان و دانش آموزان رعایت شود زیرا در وهله اول سلامتی مهم است. طبق اعلام وزارت بهداشت ،زدن ماسک ،فاصله اجتماعی و هوای در جریان سه اصل مهم در برقراری این پرو تکل هاست که باید درمدارس و بویژه کلاس های در س رعایت شود.

وی در پاسخ به مباحث مطرح شده در خصوص شبکه شاد تصریح کرد: بتدریج این مشکلات رفع خواهد شد. به طور حتم این شبکه کامل نیست اما ظرفیتی ایجاد شده است که ضمن حفظ امنیت اخلاقی و روانی دانش آموزان، فضای آموزشی مهیا شود. ادعا نداریم شبکه بی نقصی است اما بعضی از کارشناسان شبانه روز در حال تلاش برای رفع مشکلات هستند.

احمدی لاشکی از شبکه تلویزیونی هم به عنوان یک ظرفیت بسیار خوب نام برد و گفت: هم اکنون در صدد دو سویه کردن این شبکه هم هستیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: نباید مدیر مدرسه ای داشته باشیم از وضعیت دانش آموزان خبر نداشته باشد. هیچ دانش آموزی نباید از تحصیل عقب بماند.
منبع:ایسنا
 انتهای پیام

کد خبر: 1073354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =