اعتبار اوراق مشارکت سال ۱۳۹۸ شهرداری‌های کشور جذب شد

جانشین رئیس و معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از جذب اعتبار انتشار اوراق مشارکت سال ۱۳۹۸ شهرداری‌های کشور به میزان ۴۹ هزار میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مسعود نصرتی با اعلام خبر فوق گفت: به استناد بند "د" تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور، سازمان شهرداری‌ها و دهیارهای کشور مبلغ اوراق مشارکت هر شهرداری را تعیین و با امضاء وزیر محترم کشور، شهرداری‌ها به بانک مرکزی و سازمان برنامه‌وبودجه معرفی  شدند تا ادامه فرآیند انتشار اوراق مشارکت را طی نمایند.

وی ادامه داد: مهلت قانونی انتشار اوراق تا پایان سال ۱۳۹۸ بود که به دلیل شیوع ویروس کرونا، شهرداری‌ها نتوانستند در موعد مذکور اوراق مشارکت خود را جذب نمایند و تمدید مهلت انتشار اوراق تا پایان شهریورماه سال جاری سبب شد تا بیش از ۴۹ هزار میلیارد ریال اعتبار اوراق مشارکت شهرداریها جذب گردد.

نصرتی افزود: با پیگیریهای صورت گرفته سازمان شهرداری‌ها و دهیارهای کشور از دیوان محاسبات و مجلس شورای اسلامی و بانک مرکزی، خوشبختانه در دو نوبت مهلت انتشار اوراق مشارکت سال ۱۳۹۸ تمدید شد که در مرحله اول دیوان محاسبات کشور با تمدید مهلت تا تاریخ ۹۹.۴.۳۱ موافقت نمود و در مرحله دوم پیگیری ها، نهایتا دیوان محاسبات با تمدید تا پایان شهریور ماه سال جاری، موافقت نمود.

وی در ادامه گفت: فرصت ایجاد شده سبب شد تا باهمت و تلاش مجموعه وزارت کشور و سازمان شهرداریها و دهیارهای کشور بیش از ۴۹ هزار میلیارد ریال اعتبار اوراق مشارکت برای ۱۰ شهرداری کلانشهر کشور جذب شود.

جانشین رئیس و معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تصریح نمود: دستیابی به این موفقیت مهم و تامین منابع مالی پروژه های مهم شهری کشور، مرهون تعامل و همکاری خوب دستگاه‌های مرتبط اعم از سازمان برنامه‌وبودجه، بانک مرکزی، دیوان محاسبات کشور و همچنین پیگیری شهرداری‌های مرتبط می‌باشد که بدین‌وسیله ضمن تبریک این موفقیت بزرگ، از تلاش همه مجموعه‌های مذکور تشکر و قدردانی می‌نمایم.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، نصرتی در خاتمه ابرازامیدواری نمود که با تامین اعتبار مذکور در طرح‌های قطار شهری، خرید اتوبوس و بازآفرینی شهری بافت فرسوده برای شهرداریها، بهبود حمل‌ونقل عمومی کلانشهرهای کشور درجهت ارتقاء کیفیت خدمت‌رسانی به شهروندان عزیزمان صورت پذیرد.
انتهای پیام

کد خبر: 1073359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =