نامجو و حریف سال های نه چندان دور

بیراه نیست اگر ادعا کنیم مجید نامجومطلق یکی از تکنیکی ترین و باهوش ترین بازیکنان دهه 60 و 70 تیم استقلال تهران و تیم ملی ایران بود.

باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)- رامین خادمیان؛ پیشکسوت باشگاه استقلال بعد از دوران بازیگری خود مربیگری را در تیم های مختلقی تجربه کرده است. از دستیاری در تیم ملی زیر 19 سال ایران و ابومسلم گرفته تا سرمربی تیم های گل گهر سیرجان و شهرداری ماهشر.

مرد سرد و گرم چشیده آبی ها در 2 مقطع زمانی به عنوان دستیار در استقلال فعالیت کرده است. اولین بار طی سال های 88 تا 91 به مدت 3 فصل دستیار صمد مرفاوی بود و دوره بعدی در سال 98 به عنوان دستیار اول فرهاد مجیدی انتخاب شد. پس از کش و قوس های فراوان و حواشی زیادی که استقلال در این سال سپری کرد و استعفای فرهاد مجیدی، در شهریور 99 مجید نامجو مطلق سرمربی موقت آبی پوشان تهرانی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2020 که به صورت متمرکز در کشور قطر برگزار می شود انتخاب شد.

در ابتدا استقلال ورژن نامجو موظف به انجام 4 بازی در مسابقات آسیایی بود که با انصراف الوحده امارات به دلیل ویروس کرونا">کرونا به 2 بازی کاهش یافت. بازی اول استقلال ایران با الشرطه عراق با تساوی 1-1 به پایان رسید تا کار صعود نامجو و تیمش به بازی آخر کشیده شود جایی که سرنوشتشان در دست خودشان است.

تاریخ را دوباره بنویس

دست بر قضا حریف امروز استقلال، الاهلی عربستان است تیمی که در رقابت های آسیای 2010 هم زمانی که آقا مجید به عنوان دستیار بر روی نیمکت آبی نشسته بود و باز در گروه A حریف آن ها بود. در آن زمان در بازی رفت نماینده کشورمان با 2 گل فرهاد مجیدی در شهر جده، الاهلی را 2-1 شکست داد و در بازی برگشت در تهران با همین نتیجه و گل های سیدمهدی سیدصالحی و امیر حسین صادقی تیم عربستانی را دبل کرد و به مرحله بعد راه یافت.

اما امسال و با همه گیری ویروس کرونا">کرونا و شرایط خاص مسابقات، تیم پرطرفدار آبی تهران باید در ورزشگاه خالی از تماشاگر و در کشور ثالث مقابل حریفش صف آرایی کند. بازی که امروز و ساعت 18:30 به وقت ایران برگزار می شود.

شماره 7 سابق استقلال امروز در قامت سرمربی گری وظیفه هدایت بازیکنانش را بر عهده دارد. این مسابقه برای استقلال و مجید نامجومطلق چیزی جز برد و صعود به مرحله بالاتر مهم نیست. هوش و ذکاوت نامجومطلق می تواند نقطه اتکای استقلالی ها باشد. همانند بازی گذشته که آقا مجید اشکال کارش را در نیمه دوم با تعویض هایش رفع کرد امروز هم می توان به بردی دلچسپ امیدوار بود.

هواداران آبی دل استقلال مدت زیادی است لذت یک برد دلچسپ را نچشیده اند ولی امروز از یکی که هم جنس خودشان است انتظار دارند که آن ها را با صعود به مرحله بعد خوشحال کند. همه میدانند برای تیمی به اسم و تاریخ استقلال حذف شدن در مرحله گروهی آن هم با سه تیم زشت است. پس نامجوی آبی ها که از سال ها قبل گفته بود که من دستیار کسی نمی شوم امروز باید فرصت را غنیمت بشمارد و ثابت کند که شایسته مرد اول بودن نیمکتی است که خواهان زیادی دارد.

کد خبر: 1073362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =