دانشگاه آزاد اسلامی نگاه جدیدی به کارآمدی آموزش عالی دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با آیت‌‎الله عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی">دانشگاه آزاد اسلامی در سفر به استان اردبیل، ظهر امروز با آیت‌‎الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل دیدار و گفت‌وگو کرد.

دکتر طهرانچی در این دیدار، با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: سفرهای استانی فرصت مغتنمی است تا خدمت نمایندگان ولی فقیه در استان ها و ائمه جمعه برسیم و ضمن ارائه گزارش برنامه ها و فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی">دانشگاه آزاد اسلامی، از رهنمودهای این بزرگواران استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه کارکرد دانشگاه آزاد اسلامی">دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه های نخبگانی که در مراکز استان ها قرار دارند، متفاوت است، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی، برنامه ها، سیاست ها و رویکرد خود را متناسب با نیاز و تقاضای جامعه و آینده کشور تنظیم می کند. از این رو موضوع اشتغال جوانان و مهارت‌آموزی در این دانشگاه از اهمیت بالایی برخوردار است و خود را موظف می دانیم سرمایه، آموزش، پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی را برای امور فرهنگی، کاهش آسیب های اجتماعی، حل چالش ها و آینده جوانان به کار بگیریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: شیوع ویروس کرونا">کرونا موجب شد، دانشگاه ها با دوران جدیدی مواجه شوند که در آن علاوه بر سلامت دانشجویان، عدم تعطیلی کلاس های آموزشی نیز باید مدنظر قرار می گرفت. خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی توانست با یک حرکت پیشرو در کشور، آموزش مجازی را به دانشجویان خود با بهترین کیفیت ارائه کند.

وی افزود: برای نیمسال تحصیلی جاری نیز توجه به فرهنگ و آموزش مجازی در دستورکار دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد که با جوان‌تر شدن معاونت فرهنگی و دانشجویی، مطمئناً شاهد تغییرات مثبتی در این حوزه خواهیم بود.

دکتر طهرانچی با تأکید بر اینکه نگاه آمایشی باید بر آموزش عالی حاکم شود، گفت: دانشگاه ها تاکنون در زمینه اشتغال جوانان فعالیتی نداشتند، ولی اکنون مردم این نگاه آموزش عالی را نمی پسندند و به همین دلیل تعداد متقاضیان کارشناسی ارشد، از سال 1395 تاکنون سالانه صدهزار نفر کاهش یافته که نشان می دهد، تب ادامه تحصیل در میان جوانان کم شده است. دانشگاه آزاد اسلامی برای اصلاح این روند، نگاه جدیدی به کارآمدی آموزش عالی دارد که یکی از آنها توجه به حوزه کشاورزی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: متأسفانه دانشگاه ها هیچ‌گونه نوآوری آموزشی در کشاورزی و صنایع غذایی نداشته‌اند که دانشگاه آزاد اسلامی برای نقش آفرینی خود و کمک به ارتقای کشاورزی که 5 میلیون خانوار از آن ارتزاق کرده و 18 درصد تولید ناخالص ملی را تشکیل می دهد، طرح بازمهندسی نظام آموزشی، پژوهشی و خدمات فناوری علوم کشاورزی را اجرایی کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اگر خواهان تحول در دانشگاه آزاد اسلامی هستیم، باید توجه جدی به اساتید این دانشگاه داشته باشیم، گفت: برای تحول در دانشگاه، اساتید باید همت و اراده بالایی داشته باشند که این موضوع برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و تلاش داریم با جذب نیروهای جوان، پرتوان، متعهد و انقلابی بتوانیم در این حوزه وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم.

دکتر طهرانچی با اشاره به پیشنهاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل مبنی بر توسعه فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی در کشورهای همسایه، تصریح کرد: ‎نزدیکی استان های اردبیل و آذربایجان شرقی با کشورهای جمهوری آذربایجان و ترکیه، جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی این استان ها را می طلبد.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در پایان ضمن ارائه گزارشی از سامانه پژوهشیار، گفت: یکی از افتخارات این دانشگاه احصای بیش از 20 چالش ملی است که آنها را در اختیار شبکه محققان خود قرار داده است. صدهزار پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر در این سامانه در حال انجام تحقیقات در شبکه یکپارچه دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1073370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =