پای بانک‌های سوئدی هم به رسوایی پولشویی برای جنایتکاران باز شد

تلویزیون دولتی سوئد گزارش داد که بانک اس‌ای‌بی این کشور بین سال‌های 2007 تا 2016 و براساس اسناد منتشرشده مربوط به فین‌سن حدود یک میلیارد دلار نقل و انتقال پول مشکوک داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، تلویزیون دولتی سوئد گزارش داد: براساس اسناد فاش شده از شبکه مبارزه با جرائم مالی وزارت خزانه‌داری آمریکا، بانک اس‌ای‌بی این کشور بین سالهای 2007 تا 2016، 919 میلیون دلار نقل و انتقال پول مشکوک داشته است.

البته بانک اس‌ای‌دی گفته، اطلاعاتی که تلویزیون دولتی سوئد ارائه کرده هیچ خبر جدیدی برای این بانک نبوده است. این بانک بزرگ سوئدی در ماه ژوئن به خاطر عدم رعایت قوانین مربوط به مبارزه با پولشویی در حوزه بالتیک یک میلیارد کرون سوئد جریمه شده است.

البته هنوز مشخص نیست که تخلفات بانک اس‌ای‌بی که در اسناد فاش شده‌ای فین‌سن برملا شده، برای مقامات سوئدی از قبل مشخص شده بود و یا در تحقیقات قبلی مورد بررسی قرار گرفته بود یا خیر.

علی‌رغم انتشار این خبر، ارزش سهام بانک اس‌ای‌بی 1.4 درصد در معاملات امروز رشد کرد. آندره هاکانسون، کارشناس ارشد بانک دانک می‌گوید، گزارشات منتشر شده چیز جدیدی نیستند. ما پیشتر هم درباره حجم‌های قابل توجه نقل و انتقال پول مشکوک صحبت کرده‌ایم. به اعتقاد این کارشناس اقتصادی، گزارش تلویزیون دولتی سوئد البته جزئیات بیشتری را درباره نام افراد متخلف در بانک اف‌ای‌بی ارائه داده است.

براساس اسناد منتشر شده در قالب رسوایی موسوم به فین‌سن که روز یکشنبه از سوی رسانه‌ها برملا شد، بانک‌های بزرگ بین‌المللی از جمله دو بانک بزرگ آمریکایی، دو بانک بزرگ انگلیسی و دویچه بانک آلمان طی سالها بیش از 2 هزار میلیارد دلار نقل و انتقال پول‌های کثیف و مشکوک داشته‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1073380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =