ادعاهای ضد ایرانی پادشاه سعودی در سازمان ملل

پادشکاه سعودی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل، ایران را به داشتن فعالیت‌های مخرب، مداخله در امور کشورهای عربی و حمایت از تروریسم متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، «سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه عربستان سعودی در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ایران را به اتخاذ سیاست‌های تنش‌زا و مخرب در منطقه غرب آسیا و دخالت در امور کشورهای عربی متهم کرد.

او مدعی شد که عربستان سعودی طی دهه‌های گذشته دست صلح به سوی ایران دراز کرد و برای برقراری روابط با تهران، تعامل مثبتی داشت.

پادشاه سعودی در ادامه اتهام‌های خود، ایران را به حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی متهم کرد و گفت «رژیم ایران سال گذشته تأسیسات نفتی پادشاهی سعودی را هدف قرار داد و همچنان به هدف قرار دادن عربستان سعودی از طریق موشک‌های بالستیک و پهپادها ادامه می‌دهد».

بن عبدالعزیز ایران را تهدیدی برای امنیت و صلح جهانی دانست و مدعی شد که تهدیدهای ایران نیازمند موضع بین‌المللی و قاطع می‌طلبد تا مانع از توسعه تسلیحات این کشور شده و به «حمایت از تروریسم» توسط تهران پایان دهد.

او با بیان اینکه عربستان سعودی هرگز در دفاع از امنیت خود کوتاهی نخواهد کرد، بدون اشاره به لشکرکشی ریاض به یمن، ایران را به مداخله در این کشور عربی متهم کرد و گفت که عربستان سعودی هرگز یمن را در برابر مداخلات ایران تنها نخواهد گذاشت.

بن عبدالعزیز همچنین خواستار افزایش فشارهای بین‌المللی به ایران برای ممانعت از دست‌یابی این کشور به «سلاح کشتار دسته‌جمعی» شد و گفت که باید موضع قاطعانه بین‌المللی بتواند برنامه موشکی ایران را متوقف کند.

* حمایت از فلسطین بدون محکومیت عادی‌سازی‌ها

پادشاه سعودی در ادامه گفت که ریاض از همه تلاش‌های برای تحقق صلح در جهان از جمله طرح ابتکار عمل کشورهای عربی در فلسطین حمایت می‌کند. او گفت: «پادشاه عربستان سعودی از مردم فلسطین برای دست‌یابی به حقوق مشروع خود و تشکیل کشور فلسطین حمایت‌می‌کند».

با این حال، پادشاه سعودی در سخنرانی امروز خود هیچ اشاره‌ای بهتوافق امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی بر سر عادی‌سازی روابط اشاره نکرد و صرفاً به این بسنده کرد که عربستان سعودی از تلاش‌های آمریکا برای ایجاد گفت‌وگو فلسطینی و اسرائیلی به منظور دست‌یابی به راه حل عادلانه و فراگیر در فلسطین اشغالی حمایت می‌کند.

* حمله به حزب‌الله لبنان

سلمان بن عبدالعزیز طی سخنرانی خود به لبنان اشاره کرد و جنبش حزب‌الله لبنان را «تروریست» خواند و مدعی شد که این جنبش اداره سیاسی خود را با «قدرت سلاح» بر لبنان تحمیل کرده است.

او انفجار بیروت را به نیز نتیجه سیطره حزب‌الله بر لبنان دانست و مدعی شد که این جنبش، نهادهای دولتی در لبنان را به تعطیلی کشانده و باید برای تحقق امنیت و ثبات و آسایش در این کشور مدیترانه‌ای، این جنبش خلع سلاح شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1073381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =