بنگاه‌های اقتصادی در راستای مسئولیت اجتماعی ایتام را تحت حمایت قرار دهند

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه خیرین در هر عرصه‌ای که ورود کرده‌اند اقداماتی ماندگار انجام داده‌اند گفت: بنگاه‌های اقتصادی در راستای مسئولیت اجتماعی ایتام را تحت حمایت قرار دهند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، اسحاق جهانگیری عصر امروز (چهارشنبه) در مراسم جشن ایران مهربان که با حضور جمعی از خیرین و حامیان ایتام و محسنین و نیز تعدادی از مدیران کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه هر بنگاه اقتصادی باید به مسئولیت اجتماعی خود توجه داشته باشد، تصریح کرد: عملکرد بنگاه های اقتصادی باید به گونه ای باشد که مردم احساس کنند که این بنگاه ها علاوه بر تلاش برای توسعه اقتصادی و کسب سود، نسبت به مسئولیت اجتماعی خود نیز واقفند.

معاون اول رئیس جمهور از کمیته امداد امام خمینی(ره) و استانداران سراسر کشور خواست با جدیت به این موضوع ورود کنند و از بنگاه های اقتصادی بخواهند که در راستای مسئولیت اجتماعی خود، ایتام کشور را مورد حمایت قرار دهند.

وی افزود: استانداران سراسر کشور موضوع ایتام را به طور جدی در دستور کار خود قرار داده و بخشی از وقت خود را به این موضوع اختصاص دهند تا شاهد آن باشیم که هیچ یتیمی در کشور بدون حامی نباشد.

جهانگیری با قدردانی از خیرین در کشور که درآمدهای خود را در راستای رضای خداوند هزینه می کنند، گفت: مردم ایران مردمی نوع دوست و موقعیت شناس هستند و خیرین کشور در هر عرصه ای که ورود کرده اند اقداماتی ماندگار و موثر از خود برجای گذاشته اند.

معاون اول رییس جمهور اظهار داشت: به لطف وجود خیرین در کشور، انواع و اقسام کارهای خیر طی سال های اخیر در سراسر کشور انجام شده است و آنجا که خیرین در عرصه ساخت مدرسه و یا در عرصه سلامت حضور پیدا کرده اند، شاهد اقدامات ماندگار و بزرگی در کشور بوده ایم.

 جهانگیری ادامه داد: حتی این اواخر خیرین تحت عنوان خیرین روستاها اقدامات شایسته ای در راستای تکمیل زیرساخت ها و اجرای پروژه های راهسازی و برق رسانی انجام داده اند البته لازم است به این نکته نیز توجه شود که دولت تدبیر و امید نیز در حوزه خدمات عمومی به روستاها اقدامات موثری انجام داده و دستاوردهای خوبی داشته است.

معاون اول رییس جمهور افزود: توجه به ایتام و حمایت از آنها در میان کارهای خیر مورد توجه خداوند قرار دارد و خوشبختانه کمیته امداد امام خمینی به عنوان یک نهاد مسئول در این زمینه اقدامات موثری انجام داده است و از زمان مرحوم نیّری و مسئولین دیگر این نهاد، حمایت از ایتام با جدیت دنبال می شود.

جهانگیری، ایران را کشوری بزرگ و قدرتمند توصیف کرد و افزود: نباید به خاطر مشکلات و مسایل فعلی ایران را کشوری ضعیف تلقی کنیم البته امروز به دلیل مشکلات در شرایطی هستیم که آن گونه که باید نتوانسته ایم از ظرفیت های کشور استفاده و به شکل مناسب برنامه ریزی و سیاست گذاری کنیم تا مردم با مشکلات کمتری روبرو باشند.

معاون اول رییس جمهور در ادامه با بیان اینکه پس از شیوع کرونا زندگی مردم از نظر اقتصادی به شدت تحت تأثیر قرار گرفت و کسب و کارهای کوچک نیز از این موضوع متأثر شدند، خاطر نشان کرد: البته با اقداماتی که در ماه مبارک رمضان تحت عنوان کمک های مومنانه انجام شد و با انجام سایر پویش های همدلی که فقط زیبنده ملت ایران است شاهد حل بخشی از مشکلات طبقات ضعیف جامعه و افراد آسیب دیده از شیوع کرونا بودیم که باید از همه کسانی که در این زمینه فعالیت کردند، قدردانی کنیم.

جهانگیری با اشاره به روحیه نوع دوستی در ایران گفت: در برخی کشورها در ایام شیوع کرونا شاهد غارت فروشگاه ها بودیم و این در حالی است که در ایران مردم برای کمک به هم نوعان از یکدیگر سبقت می گرفتند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به برنامه ها و طرح های کمیته امداد امام خمینی(ره) برای حمایت از ایتام و محسنین در کشور گفت: از همکارانم در دفتر خواسته ام گزارش این اقدامات و تحت پوشش قرار گرفتن ایتام و محسنین را به صورت مستمر گزارش دهند و اگر نیاز باشد آمادگی دارم شخصاً با مدیران بنگاه های اقتصادی تماس بگیرم تا در این طرح ها و برنامه های خداپسندانه مشارکت کنند.

جهانگیری با تأکید بر اینکه هر نوع خدمت به طبقات ضعیف جامعه جزو ماندگارترین کارها است، افزود: اگر برنامه های کمیته امداد امام خمینی(ره) برای افزایش مشارکت مردم جهت حمایت از ایتام با همین جدیت دنبال شود به نتایج و دستاوردهای خوبی خواهیم رسید و امیدوارم روزی شاهد آن باشیم که با مشارکت مردم در این زمینه ایتام مورد حمایت قرار گیرند.

معاون اول رییس جمهور در ابتدای سخنان خود نیز با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: ملت ایران در اوج مظلومیت و تنهایی در مقابل تقریباً همه دنیا برای دفاع از سرزمین، کشور و نظام خود جانانه ایستادگی کرد و اجازه نداد دشمن که هدفش نابودی نظام و ایران بود، موفق شود.

جهانگیری با اشاره به از خود گذشتگی ملت ایران در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در آن زمان حتی در روستاها خانواده هایی که دارایی مادی چندانی نداشتند بخشی از دام و طیور خود را برای کمک به جبهه ها هدیه می کردند و یا تنها فرزند خود را لباس رزم می پوشاند و به جبهه بدرقه می کردند که برخی مواقع پس از مدتی خبر شهادت، اسارت و یا مجروحیت فرزند خود را دریافت می کردند اما همچنان آمادگی از خودگذشتگی بیشتر برای انقلاب و نظام داشتند.

معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: ملت ایران ده ها و صدها هزار شهید، اسیر و جانباز تقدیم انقلاب کرد که باید یاد همه این عزیزان را گرامی بداریم چرا که با فداکاری های آنها حتی یک وجب از خاک کشور از دست نرفت.

جهانگیری با بیان اینکه امروز شرایط کشور شرایط خاصی است و در مقطعی ویژه قرار گرفته ایم، گفت: از یک سو آمریکا بیش از دو و نیم سال است که صراحتاً علیه ملت ایران اعلام جنگ اقتصادی کرده و انواع تحریم ها و فشارها را برای از بین بردن ایران و نظام به کار گرفته است.

معاون اول رییس جمهور افزود: آمریکا فشارهای سنگین و غیرقابل تحمل اقتصادی را بر مردم ایران وارد کرده به این امید که مردم دست به شورش و اغتشاش بزنند چرا که می خواهد آرامش کشور را از این طریق برهم بزند.
جهانگیری از تحریم های آمریکا به عنوان بی سابقه ترین تحریم علیه یک ملت یاد کرد و گفت: این حجم از فشار اقتصادی علیه یک ملت نمونه ای ندارد چرا که آمریکایی ها همه مسیرهای کار و فعالیت اقتصادی نظیر واردات، صادرات، نظام بانکی و کشتیرانی را با مشکل مواجه کرده اند.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: آمریکایی ها تصور می کردند ظرف چند ماه می توانند ایران و اقتصاد کشور را دچار فروپاشی کنند اما دلیل اینکه خواسته آنها محقق نشد این بود که ملت ایران با وجود سختی ها و دشواری های اقتصادی ایستادگی و از خود گذشتگی کردند که با استمرار این ایستادگی دشمن به زودی می فهمد راهی ندارد جز آنکه با زبان منطق، ادب و اخلاق با ملت ایران صحبت کند.

در این جلسه مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای مشارکت دادن مردم برای حمایت از ایتام و محسنین ارائه و از اقدامات خیرین فعال در این حوزه قدردانی کرد.
رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) همچنین با قدردانی از حمایت های معاون اول رییس جمهور در آغاز طرح اکرام و حمایت از ایتام و محسنین، گفت: پس از حمایت های معاون اول رییس جمهور، شاهد افزایش چشمگیر جذب حامیان ایتام و محسنین در کشور بوده ایم.

در این نشست همچنین تعدادی از خیرین حامی ایتام و محسنین نیز به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند و تعدادی از استانداران هم از طریق ویدئو کنفرانس گزارشی از اقدامات انجام شده در استان در راستای حمایت از ایتام و محسنین ارائه کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1073390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =