الهلال از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شد

نماینده عربستان به دلیل آمار بالای نفرات کرونایی و به حدنصاب نرسیدن نفراتش از این تورنمنت کنار گذاشته شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان و صدرنشین این دوره از رقابت‌ها در گروه دوم، در اتفاقی عجیب و با بدشانسی بزرگ به دلیل آمار بالای نفرات کرونایی اش از این مسابقات کنار گذاشته شد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا طی بیانیه‌ای رسمی در این خصوص نوشت: الهلال عربستان نتوانست 13 بازیکن مورد نیاز خود را برای مسابقه گروه B لیگ قهرمانان آسیا (منطقه غرب) برابر شباب الاهلی دبی، از امارات متحده عربی  آماده کند و طبق ماده 4.3 از قوانین خاص قابل اجرا برای AFC  طی شیوع ویروس همه‌گیر COVID-19 به نظر می رسد که از مسابقه انصراف داده‌اند.

تمام مسابقات انجام شده توسط الهلال، که فقط 11 بازیکن را برای بازی امشب در نظر داشت، طبق ماده 6 آیین نامه لیگ قهرمانان آسیا باطل شناخته می‌شود و بنابراین پاختاکور ازبکستان و شباب الاهلی دبی از گروه B به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرده‌اند.

آیین نامه‌های مسابقات اجازه می‌داد تا 35 بازیکن توسط هر باشگاه در لیست آسیایی ثبت شوند، اما الهلال 30 نفر را ثبت نام کرد که فقط 27 نفر در ابتدای مسابقات به دوحه سفر کردند. به منظور حمایت از آماده سازی فنی باشگاه تحت تأثیر COVID-19، متعاقبا AFC اجازه داد دو دروازه‌بان اضافه شود تا جایگزین کسانی شود که تست مثبت داشتند و با اتحادیه فوتبال قطر همکاری کردند تا ورود به موقع دروازه‌بان‌های جایگزین شده و همچنین دو بازیکن دیگر که سفر نکرده‌اند را به دوحه تسهیل کنند.

در طول مسابقات، AFC ارتباط دوستانه با باشگاه و فدراسیون فوتبال عربستان سعودی (SAFF) را حفظ کرده و به موقع به تمام نگرانی‌ها و پرسش‌های آنها رسیدگی کرده است. علیرغم تلاش‌های AFC، الهلال و SAFF هنوز با استناد به ماده 4.3 از قوانین ویژه قابل اجرا در مسابقات AFC در طول بیماری همه گیر COVID-19، خواستار به تعویق انداختن مسابقه مقابل شباب الاهلی دبی شدند.

در این قانون آمده است:" اگر تیم یا باشگاه شرکت کننده به هر دلیلی (اعم از اینکه مربوط به COVID-19 باشد یا کمتر باشد) کمتر از سیزده (13) بازیکن (از جمله یک (1) دروازه بان) در دسترس داشته باشد، تیم شرکت کننده مربوطه / باشگاه شرکت کننده نمی‌تواند در مسابقه شرکت کند. این تیم شرکت کننده / باشگاه شرکت کننده مسئول عدم برگزاری مسابقه خواهد بود و غیبتش به عنوان انصراف از مسابقه مربوطه در نظر گرفته می‌شود.تیم شرکت کننده / باشگاه شرکت کننده مربوطه و انجمن اعضای وابسته به آن، در صورت اعمال، تابع مقررات مربوط به مسابقات خواهند بود. در شرایط استثنایی و به شرطی که هر زمان بندی مجدد تأثیری در برنامه مسابقه تعیین شده توسط دبیرخانه عمومی AFC نداشته باشد، کمیته مسابقات AFC (یا هر کمیته فرعی دیگر) ممکن است یک استثنا را از موارد فوق الذکر ارائه دهد و برای برنامه ریزی مجدد اجازه بدهد."

با این حال کمیته فرعی لیگ قهرمانان آسیا (غرب) COVID-19 تصمیم گرفت که به تعویق انداختن تأثیر منفی زیادی روی برنامه مسابقات فعلی لیگ قهرمانان آسیا (غرب) بگذارد و بنابراین هیچ استثنائی پذیرفته نشد. تیم پزشکی AFC و مقامات بهداشتی قطر همچنان به ایمنی و سلامتی کلیه باشگاه‌های شرکت کننده در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا متعهد هستند و از کسانی که آزمایش کرونای آنها مثبت می‌شود، کلیه مراقبت‌های پزشکی و پشتیبانی مناسب انجام می‌شود.

کد خبر: 1073392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =