رایزنی بحرین با یک هیأت رسمی رژیم صهیونیستی

یک هیأت رسمی رژیم صهیونیستی امروز در پایتخت بحرین با مقامات این کشور درباره زمینه‌های همکاری دوجانبه گفت‌وگو کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، هیأتی رسمی از رژیم صهیونیستی امروز در بحرین با مقامات این کشور دیدار و درباره همکاری‌های دو طرف گفت‌وگو کرده است.

خبرگزاری دولتی بحرین(بنا) به نقل از یک مقام رسمی این کشور اعلام کرد که یک جلسه گفت‌وگو  با یک هیأت رسمی اسرائیلی، امروز در منامه برگزار شد و طی آن در مورد زمینه‌های همکاری در چارچوب اعلامیه حمایت از صلح بین دو طرف بحث و تبادل نظر شد.

خبرگزاری رسمی بحرین به جزئیات بیش‌تری درباره اعضای هیأت صهیونیست یا متن دیدار آنها با مقامات بحرینی اشاره نکرده است؛ اما وبگاه عبری‌زبان «واللا نیوز» در صفحه توئیتر خود نوشت که  امروز صبح هیأتی برای گفت‌وگو در مورد تهیه پیش‌نویس توافقنامه صلح به بحرین عزیمت کرد. سفر این هیأت به بحرین، روز گذشته در تماس تلفنی نخست‌وزیر [بنیامین] نتانیاهو و سلمان بن حمد بن عیسی آل خلیفه ولی‌عهد بحرین مورد توافق قرار گرفت.

بر این اساس، سرپرستی هیأت صهیونیستی به عهده «رونن پرتز» معاون نخست‌وزیر این رژیم بوده و «آلون اوشپیز» مدیرکل وزارت خارجه و دیگر اعضای ارشد ستاد امنیت داخلی در دفتر نخست‌وزیری و سایر وزارتخانه های این رژیم نیز در این هیأت حضور دارند.

واللانیوز همچنین نوشت که این هیأت قرار است با مقامات ارشد وزارت خارجه بحرین و دربار پادشاهی این کشور دیدار و رایزنی داشته باشند.

 هفته گذشته بود که طی مراسمی در واشنگتن ، نتانیاهو و «عبداللطیف الزیانی» وزیر خارجه بحرین تفاهمنامه سازش را امضا کردند که شامل بندهای کلی در مورد روابط دو طرف و مسئله فلسطین بود.

بر اساس این گزارش، اکنون هر دو طرف باید متن توافقنامه سازش مفصلی را تنظیم کنند که شامل توافقات طرفین در تعدادی از زمینه‌ها نیز باشد.

ولی‌عهد بحرین هم روز گذشته در اولین تماس تلفنی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که امضای بیانیه سازش با تل‌آویو، امنیت و ثبات در منطقه را تقویت می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1073393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =